Automatic translation
SpanishPortugueseFrenchGermanItalianRussian
Supporters

Motoraid

 

REV'IT!

 

3P Racing

 

ELPA

 

eXTra Products

 

PlanetSim

 

Baja Designs

 

Travel Bookstore

 

NRG

 

Sena

 

Motomax

 

Flipped Horizons

 

Xasou.gr

 

Οικονομική Μακεδονίας

 

Moto Market

 

Cobrra

 

Atlas Panniers

 

Fifth Element

 

ANEK

 

Bikegear

 

Ω2

Μοτοσικλέτα

Επιλογή μοτοσικλέτας

   Μόλις γύρισα από την Ιταλία άρχισα να αγωνίζομαι για το νέο μου όνειρο. Δούλεψα, συγκέντρωσα τα χρήματα και αγόρασα μια Honda Africa Twin 750. Για ένα χρόνο την οδηγούσα εντατικά σε κάθε είδος εδάφους έτσι, ώστε να μάθω να την οδηγώ σε δύσκολες συνθήκες. Έτσι, την οδήγησα με καύσωνες και με παγωνιές σε πέτρες, χαλίκια, λάσπη, άμμο, ακόμη και σε χιόνια. Πλέον, μπορούσα να την οδηγήσω σε κάθε έδαφος που θα συναντούσα στο ταξίδι μου. Παρ’ όλα αυτά, το υπερβολικό της βάρος (207,5 κιλά στεγνή) έκανε τουλάχιστον δυσάρεστη την οδήγηση εκτός δρόμου όταν η κατάσταση αυτού άρχιζε να γίνεται άσχημη.

Με την Africa Twin μου

Με την Africa Twin μου σε ταξίδι στο χιονισμένο Όλυμπο

   Μετά από αρκετή αναζήτηση, λοιπόν, αποφασίστηκε η χρήση μιας πολύ πιο ελαφριάς μοτοσικλέτας, με πολύ περισσότερες ικανότητες εκτός δρόμου. Αυτή είναι η Honda XR 250S (122 κιλά στεγνή). Πολλοί πίστευαν ότι ο κινητήρας της είναι υπερβολικά μικρός. Σε ένα τέτοιο ταξίδι, όμως, δε με ενδιέφεραν οι επιδόσεις της μοτοσικλέτας· δεν ήθελα να τρέχω με αυτήν, αλλά δε μπορούσα κιόλας στους δρόμους των κρατών που επισκέφθηκα. Άλλωστε απολαμβάνω περισσότερο το ταξίδι σε αργούς ρυθμούς. Η μέση απόσταση που κάλυπτα στη σπάνια περίπτωση που δεν επισκεπτόμουν κάποιο ενδιαφέρον μέρος κατά τη διάρκεια μιας ημέρας ήταν γύρω στα 500 χιλιόμετρα.

XR250S

Στην έρημο Kaluts στο Ιράν με τη Honda XR 250 S

   Το σημαντικότερο προσόν που απαιτείται από τη μοτοσικλέτα για ένα τέτοιο ταξίδι είναι η αξιοπιστία της και η XR βρίσκεται αναμφισβήτητα ανάμεσα στις πιο αξιόπιστες μοτοσικλέτες που κυκλοφορούν. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της επιλογής μιας τέτοιας μοτοσικλέτας έναντι μιας πολύ μεγαλύτερης συνοψίζονται παρακάτω.

Πλεονεκτήματα :

  • Πολύ απλούστερη κατασκευή, οπότε και πολύ απλούστερη επισκευή όταν αυτό χρειάζεται καθ’ οδών. Χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερα εξαρτήματα από όσα χρησιμοποιούνται σε μία πολύ μεγαλύτερη μοτοσικλέτα, επομένως υπάρχουν πολύ λιγότερα εξαρτήματα που μπορεί να καταστραφούν.
  • Πολύ πιο ελαφριά, που σημαίνει ότι έχει την ικανότητα να περάσει πιο δύσβατα εδάφη καθώς και να κινηθεί πιο άνετα στην εξωφρενική κίνηση της Ινδίας και των μεγάλων πόλεων.
  • Πολύ χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τις μεγάλες μοτοσικλέτες, που εκτός από το οικονομικό πλεονέκτημα, σημαίνει ότι στη μοτοσικλέτα μεταφέρονταν πολύ μικρότερη ποσότητα καυσίμων απ’ όσα θα απαιτούνταν από μία πολύ μεγαλύτερη μοτοσικλέτα. Τα υγρά είναι το βαρύτερο φορτίο που μεταφέρεται κι έτσι μειώνεται κατά ένα σημαντικό μέρος το βάρος.
  • Πιο ασφαλής και νόμιμη, αφού αναγκαστικά κινιόμουν με χαμηλές ταχύτητες εντός των νομίμων ορίων.
  • Σε ένα ταξίδι μέσα σε τόπους τόσο διαφορετικούς, που ποτέ δεν έχω ξαναδεί, μου αρέσει να κινούμαι με χαμηλή ταχύτητα, για να απολαμβάνω τα γύρω τοπία στα οποία ταξιδεύω.
  • Πολύ πιο φθηνή, οπότε υπήρχε η δυνατότητα σε μια ανάγκη να παρατήσω τη μοτοσικλέτα και να επιστρέψω αεροπορικώς.
  • Λιγότερο εντυπωσιακή για τους ντόπιους κατοίκους, που σημαίνει ότι δε γίνεται τόσο προκλητικός στόχος κλοπής. Επίσης, δεν είναι τόσο απομακρυσμένη η συμπεριφορά των ντόπιων προς εμένα, αφού οδηγώ ένα όχημα που πλησιάζει περισσότερο στα οχήματα που χρησιμοποιούν οι ίδιοι. Ταξιδεύοντας κάποιος με μια τεράστια, αστραφτερή μοτοσικλέτα σ’ αυτές τις χώρες, κινείται μ’ ένα θυσαυρό ανάμεσα σε εκατομμύρια κόσμου που αγωνίζεται κάθε μέρα για να βρει κάτι να φάει.

Μειονεκτήματα :

  • Σε περίπτωση που απαιτηθεί ταχύτητα στη μετακίνησή, η μοτοσικλέτα πιθανών να μη μπορεί να την προσφέρει. Αυτό, όμως, δε μπορεί να το προσφέρει ούτε η μεγαλύτερη μοτοσικλέτα εάν οι δρόμοι είναι ακατάλληλοι, γεγονός που είναι κανόνας στα συγκεκριμένα κράτη, εκτός της Τουρκίας και του Ιράν.
  • Μείωση της ιπποδύναμης όταν το υψόμετρο ανεβαίνει πάνω από 4.000 μέτρα, λόγω αραιότερης ατμόσφαιρας. Έκανα αρκετά χιλιόμετρα σε τέτοια υψόμετρα και ανέβηκα στον ψηλότερο δρόμο του κόσμου, στα 5.602 μέτρα υψόμετρο. Οι δρόμοι εκεί δε μου επέτρεπαν ούτως ή άλλως να τρέξω, οπότε δε με προβλημάτισε το παραμικρό. Για περισσότερα σχετικά με τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας σε μεγάλο υψόμετρο, δείτε τις Εντυπώσεις απ’ τον εξοπλισμό.
  • Αλλαγή λαδιών κάθε 2.500 χλμ. έναντι των 5.000 χλμ. ή περισσότερο που απαιτείται από μια πολύ μεγαλύτερη μοτοσικλέτα.

   Γίνεται κατανοητό ότι τα πλεονεκτήματα είναι πολύ πιο κρίσιμα από τα μειονεκτήματα και γι’ αυτό το λόγο επιλέχθηκε η Honda XR 250S. Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από την επιλογή μου, αφού η οδήγηση εκτός δρόμου ήταν παιχνίδι που το χαιρόμουν απροβλημάτιστα. Σε περιπτώσεις όπως κάποιες φορές που κόλλησα στη μέση της ερήμου, μπόρεσα να βγάλω τη μοτοσικλέτα μόνος μου, αφού το βάρος της δεν ήταν υπερβολικό. Αυτό είναι κρίσιμο σ’ ένα μοναχικό ταξίδι. Στην κίνηση των πόλεων κινούμουν εξίσου άνετα. Για λεπτομέρειες σχετικά με τις βλάβες, τα ανταλλακτικά κ.α. δείτε τις Εντυπώσεις απ’ τον εξοπλισμό.

   Η μοτοσικλέτα που χρησιμοποίησα αγοράστηκε μεταχειρισμένη. Μια καινούρια μοτοσικλέτα θα ήταν μεγάλη σπατάλη χρημάτων, αφού πρέπει να γίνουν αρκετές παρεμβάσεις σε αυτήν είτε είναι καινούρια είτε μεταχειρισμένη. Στην Ελλάδα δεν εισήχθη επίσημα XR 250 με μίζα, εκτός από τα καινούρια μοντέλα Super Motard. Για ‘μένα, όμως, η μίζα ήταν πολύ σημαντική για ένα τόσο μακρύ ταξίδι. Έτσι, έψαξα και βρήκα 5-6 μοντέλα παραεισαγωγής με μίζα (ανάμεσα τους και κάποια Honda Baja) και πήρα αυτό που ήταν σε καλύτερη κατάσταση. Το συγκεκριμένο κατασκευάστηκε το 1997 και είναι μια σπάνια έκδοση (το S), 100% ιαπωνικό, που κυκλοφορούσε στις Η.Π.Α. και στην Ιαπωνία. Ο αριθμός των χιλιομέτρων που είχε διανύσει είναι άγνωστος, αφού το κοντέρ δε δούλευε. Ο πωλητής μου είπε ότι είχε περίπου 35.000 χλμ. Απ’ ότι φαινόταν και απ’ ότι είπε και ο πωλητής η μοτοσικλέτα δεν είχε χρησιμοποιηθεί εκτός δρόμου.

 

Χαρακτηριστικά

Honda XR 250 S (MD30)

Κινητήρας :  250 κ. εκ., μονοκύλινδρος, αερόψυκτος

Εκκίνηση :  μίζα

Έτος κατασκευής : 1995

Χιλιόμετρα πριν το ταξίδι :  Άγνωστο (ίσως γύρω στα 40.000 χλμ.)

Χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού :  73.000

 

Βάρος

Μοτοσικλέτα στεγνή :

                                            Στο μπροστινό τροχό: 56 κιλά

                                            Στον πισινό τροχό: 66 κιλά

                                            Σύνολο: 122 κιλά

Μοτοσικλέτα στεγνή με όλα τα αξεσουάρ (και με τη σχάρα, αλλά χωρίς τις βαλίτσες) :

                                            Στο μπροστινό τροχό: 58 κιλά

                                            Στον πισινό τροχό: 71 κιλά

                                            Σύνολο: 129 κιλά

Μοτοσικλέτα με όλα τα αξεσουάρ, βαλίτσες, 22 λίτρα βενζίνης και λάδι :

                                            Στο μπροστινό τροχό: 72 κιλά

                                            Στον πισινό τροχό: 77 κιλά

                                            Σύνολο: 149 κιλά

Μοτοσικλέτα με πλήρες φορτίο, όλα τα αξεσουάρ, βαλίτσες, 22 λίτρα βενζίνης και λάδι :

                                            Στο μπροστινό τροχό: 73 κιλά

                                            Στον πισινό τροχό: 134 κιλά

                                            Σύνολο: 207 κιλά

Αριστερή βαλίτσα με πλήρες φορτίο :  19 κιλά

Δεξιά βαλίτσα με πλήρες φορτίο :  24 κιλά

Αναβάτης :  57 κιλά

Εξοπλισμός αναβάτη :  6 κιλά

22 λίτρα βενζίνης :  22 * 0,737 = 16 κιλά

Μοτοσικλέτα με αναβάτη φορώντας όλο τον εξοπλισμό, πλήρες φορτίο, όλα τα αξεσουάρ, βαλίτσες, 22 λίτρα βενζίνης και λάδι :

                                            Στο μπροστινό τροχό: 98 κιλά

                                            Στον πισινό τροχό: 172 κιλά

                                            Σύνολο: 270 κιλά

 

Προετοιμασία Μοτοσικλέτας

   Φυσικά, για ένα ταξίδι τέτοιου είδους απαιτείται όχι μόνο η κατάλληλη προετοιμασία του αναβάτη, αλλά και της μοτοσικλέτας. Το service που έγινε ήταν λεπτομερέστατο. Όποιο εξάρτημα υπολογίστηκε ότι θα αντέξει λιγότερο από το σύνολο του ταξιδιού αντικαταστάθηκε εξ αρχής με καινούριο. Οι αναρτήσεις ρυθμίστηκαν για το φορτίο που μετέφεραν, αφού ήταν μεγαλύτερο από το φυσιολογικό. Συγκεκριμένα το service που έγινε ήταν :

  • Ρεκτιφιέ
  • Αλλαγή του πιστονιού
  • Αλλαγή των ελατηρίων του πιστονιού
  • Αλλαγή των βαλβίδων
  • Αλλαγή του εκκεντροφόρου
  • Αλλαγή της καδένας του εκκεντροφόρου
  • Αλλαγή των δίσκων του συμπλέκτη
  • Αλλαγή των ελατηρίων του συμπλέκτη
  • Αλλαγή της ντίζας του συμπλέκτη
  • Αλλαγή της μανέτας και της βάσης της μανέτας του συμπλέκτη
  • Καθαρισμός του καρμπιρατέρ
  • Αλλαγή των ελατηρίων του πιρουνιού με σκληρότερα
  • Αλλαγή των λαδιών του πιρουνιού
  • Αλλαγή του πίσω αμορτισέρ και σκληρότερο ελατήριο (μετά από βλάβη στην αρχή του ταξιδιού)
  • Βάψιμο του σκελετού
  • Αλλαγή της πισινής δισκόπλακας
  • Αλλαγή των μπροστινών και πισινών τακακιών
  • Αλλαγή των υγρών φρένων
  • Αλλαγή του φίλτρου αέρος
  • Αλλαγή του φίλτρου λαδιού
  • Αλλαγή του μπουζί

 

Ακόμη, τοποθετήθηκαν μια σειρά από αξεσουάρ για να καλύψουν όλες τις ανάγκες μου κατά το ταξίδι :

  • Αλλαγή του μπροστινού προβολέα με πιο φωτεινό. Επιλέχθηκε ο Acerbis Cyclope.
  • Προσθήκη ανεμοθώρακα για προστασία από τον αέρα. Επιλέχθηκε ο Kappa KA610-33A.
  • Προσθήκη κλειστών χουφτών για προστασία των χεριών από τον αέρα κι από χτυπήματα και προστασία των χειριστηρίων από χτυπήματα. Επιλέχθηκαν οι Acerbis Multiplo T.
  • Προσθήκη θερμαινόμενων χερουλιών (grips), αφού είναι ο μόνος τρόπος να ζεσταθούν τα χέρια όταν έχει κρύο. Επιλέχθηκαν τα αυθεντικά της Honda, αλλά σε 14 μήνες χάλασε ο ηλεκτρονικός διακόπτης και τοποθέτησα έναν απλό διακόπτη, συνδέοντας τα χερούλια εν σειρά. Έτσι, δε ρυθμίζεται η ένταση τους.
  • Προσθήκη Δορυφορικού Συστήματος Πλοήγησης (GPS) για ακριβή εντοπισμό της θέσης μου ανά πάσα στιγμή. Επιλέχθηκε το Garmin GPSmap 76, το οποίο ήταν ένα παλιό μοντέλο χωρίς ουσιαστικό χάρτη, οπότε ήταν σχεδόν άχρηστο.
  • Προσθήκη βάσης για το Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης (GPS) στο τιμόνι. Επιλέχθηκε αυτή της Touratech.
  • Προσθήκη πρίζας 12V για φόρτιση κινητού τηλεφώνου, μπαταριών φωτογραφικής μηχανής κ.α.
  • Αλλαγή της κόρνας με πιο ισχυρή, γιατί είναι απαραίτητη και χρησιμοποιείται συνεχώς στην εξωφρενική κίνηση του Πακιστάν, της Ινδίας και του Νεπάλ.
  • Αλλαγή του ντεπόζιτου βενζίνης με μεγαλύτερο για περισσότερη αυτονομία, γιατί χρειάστηκε να καλυφθούν αποστάσεις έως και 550 χλμ. χωρίς να υπάρχει πρατήριο καυσίμων ενδιάμεσα για ανεφοδιασμό. Επιλέχθηκε το ντεπόζιτο της Acerbis για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα χωρητικότητας 22 λίτρων.
  • Βελτίωση της σέλας για να μην πονάω υπερβολικά όταν τη χρησιμοποιώ πολλές ώρες κάθε μέρα. Βελτιώθηκε προσθέτοντας πιο σκληρό αφρολέξ, πάνω από το υπάρχον.
  • Προσθήκη μεγαλύτερης επιφάνειας στο κάτω μέρος του πλαγιοστάτη, για να μη βυθίζεται όταν η μοτοσικλέτα σταθμεύεται σε μαλακό έδαφος, όπως η άμμος.
  • Προσθήκη πλαϊνών βαλιτσών αλουμινίου έτσι, ώστε τα αντικείμενα που μεταφέρονται να μην κινδυνεύουν από χτυπήματα, νερό και κλοπές. Επιλέχθηκαν αυτές της Touratech.
  • Προσθήκη σχάρας για την τοποθέτηση των πλαϊνών βαλιτσών.
  • Προσθήκη φωτιστικού σώματος για “στοπ” και φλας στο πίσω μέρος της κάθε πλαϊνής βαλίτσας, για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός από τους οδηγούς που βρίσκονται πίσω μου.
  • Προσθήκη βάσης για μπουκάλι 2 λίτρων στο μπροστινό μέρος της κάθε πλαϊνής βαλίτσας για νερό και λάδι έτσι, ώστε να μοιράζεται καλύτερα το βάρος. Επιλέχθηκαν αυτές της Touratech.
  • Ενίσχυση του υποπλαισίου για να αντέξει το επιπλέον βάρος που μετέφερε λόγω του φορτίου στις πλαϊνές βαλίτσες και πίσω από τη σέλα.

 

Where is mad nomad
Newsletter
Loading...Loading...


Τα βιβλία μου

Επανακυκλοφόρησε το βιβλίο σχετικά με το ταξίδι μου στην Ασία!

 

27 πανσέληνοι στην Ανατολή

27 πανσέληνοι στην Ανατολή   Facebook

Awarded by
Jupiter's Traveller