Ανακατασκευή μοτοσικλέτας
(μετά το ταξίδι)
Ένα χρόνο αφού γύρισα στην Ελλάδα, αποφάσισα να ανακατασκευάσω το XR μου, που αναπαυόταν τόσο καιρό. Δεν το έκανα επειδή είμαι συναισθηματικά δεμένος μαζί του, όπως θα σκέφτονταν οι περισσότεροι. Το έκανα επειδή ήθελα να εξασκηθώ ακόμη περισσότερο στα μηχανολογικά έτσι, ώστε να είμαι πιο καταρτισμένος στο επόμενο ταξίδι μου. Πριν ταξιδέψω, δούλεψα αφιλοκερδώς για ένα χρόνο σε συνεργείο αυτοκινήτων, για να μάθω τα βασικά και εκεί είδα αρκετές φορές το μάστορα να λύνει και να δένει κινητήρες. Ήξερα τη διαδικασία θεωρητικά, αλλά δεν το είχα κάνει ποτέ μόνος μου και ήταν πια καιρός να το επιχειρήσω.
Η ανακατασκευή δεν αφορούσε μόνο στον κινητήρα, αλλά σε όλα σχεδόν τα εξαρτήματα της μοτοσικλέτας, αφού είχαν κάνει πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και μάλιστα σε δύσκολες συνθήκες, οπότε χρειάζονταν περιποίηση. Αφαίρεσα τα πάντα από το πλαίσιο, εκτός από το τιμόνι και τη μάνα, αφού σιγουρεύτηκα ότι τα άτιμα τα ρουλεμάν του τιμονιού δεν είχαν κανένα απολύτως κενό! Είναι κωνικά και έχοντας μεγάλη επιφάνεια τριβής με τους κυλίνδρους που διαθέτουν, δε φθείρουν τη φωλιά τους όπως συμβαίνει στα ρουλεμάν με τις μπίλιες (τα ρουλεμάν τιμονιού της Africa Twin, που είναι με μπίλιες, κάθε λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα μου εμφάνιζαν κενά…).
Αυτό το κινητηράκι με ταξίδευε για 2 χρόνια και 2,5 μήνες στην Ασία!
Λύνοντας τον κινητήρα με τη βοήθεια του manual, για να μην κάνω κανένα λάθος.
Το manual, που ταξίδευε κι αυτό μαζί μου στην Ασία και κατάντησε έτσι στον πάτο της βαλίτσας μου. Τότε αχρείαστο μου ήταν, ευτυχώς.
Έλυσα τον κινητήρα και με έκπληξη διαπίστωσα ότι τα αίτια για την παύση της λειτουργίας του 60 χιλιόμετρα πριν φτάσω στην Ελλάδα δεν ήταν αυτά που νόμιζα. Ήξερα ότι δεν υπήρχε αρκετή συμπίεση μέσα στον κινητήρα, αλλά όχι επειδή τρύπησε το πιστόνι!
Γιατί συνέβη, όμως, αυτό; Ο κυριότερος λόγος, μάλλον, ήταν πως κάποιοι αγωγοί στο σώμα του καρμπιρατέρ είχαν βουλώσει ή διευρυνθεί. Αυτό φάνηκε στο τέλος της ανακατασκευής, όταν ο επισκευασμένος κινητήρας συνέχισε να εμφανίζει το πρόβλημα που είχε και προς το τέλος του ταξιδιού μου. Όταν μου ρύθμισαν το καρμπιρατέρ στο Κυργιζστάν (με την αλλαγή της μεμβράνης), φαινόταν ότι δεν το είχαν ρυθμίσει καλά και τους το είχα πει. Ίσως, όμως, να μην έφταιγε η ρύθμιση, αλλά το πρόβλημα στους αγωγούς του καρμπιρατέρ. Με έστειλαν σε άλλο μάστορα στην πρωτεύουσα, αλλά ούτε εκείνος ήξερε πώς να ρυθμίσει το καρμπιρατέρ σε μια τέτοια μοτοσικλέτα. Όταν ο κινητήρας ήταν κρύος, αν γκάζωνα απότομα, κόντευε να σβήσει. Έπρεπε να τραβήξω για λίγο το τσοκ γκαζώνοντας μια φορά κι από ‘κει και πέρα δούλευε κανονικά. Αυτό σημαίνει ότι το καρμπιρατέρ έπαιρνε περισσότερο αέρα και λιγότερη βενζίνη, δηλαδή το μείγμα ήταν φτωχό, πράγμα που οδηγεί σε αφύσικες καύσεις, που προκάλεσαν την τρύπα στο πιστόνι μετά από λίγες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Ό,τι προσπάθεια κι αν έκανα να καθαρίσω το καρμπιρατέρ κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής ήταν μάταιη. Το έβγαλα και το έβαλα στη μοτοσικλέτα γύρω στις δέκα φορές! Αρχικά καθάρισα τα μεταλλικά του μέρη μόνο με βαμβάκι και οινόπνευμα. Δε δούλεψε σωστά. Καθάρισα τα μεταλλικά του μέρη με καθαριστικό για καρμπιρατέρ και πεπιεσμένο αέρα. Πάλι δε δούλεψε σωστά. Έβαλα λίγο μεγαλύτερο ζιγκλέρ, αλλά πάλι τα ίδια. Καθάρισα το καρμπιρατέρ, το ξανακαθάρισα, αλλά κανένα αποτέλεσμα. Στο τέλος το έδωσα να μου το καθαρίσουν με υπέρηχους, αλλά έγινε τρισχειρότερα! Από τότε ο κινητήρας δεν έπαιρνε μπρος. Συμπεριφερόταν σα μπουκωμένος από υπερβολική βενζίνη. Κατάφερα με ένα σωρό κόλπα να τον βάλω μπρος δυο-τρεις φορές, αλλά δούλευε τελείως χάλια και μόνο με πολύ γκάζι.
Μια από τις πολλές φορές που διέλυσα το αυθεντικό καρμπιρατέρ για εξονυχιστικό καθάρισμα.
Το πρόβλημα ήταν στο σώμα του καρμπιρατέρ κι έτσι δε μπορούσα να το επισκευάσω. Έπρεπε να αλλάξω ολόκληρο το καρμπιρατέρ. Ευτυχώς, προθυμοποιήθηκε ο lspyros από τη διαδικτυακή κοινότητα moto.gr να μου προσφέρει ένα παλιό καρμπιρατέρ που είχε από Honda XLR 250 του 1989 και τον ευχαριστώ γι’ αυτήν του την κίνηση. Έκανα τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να το προσαρμόσω στο φιλτροκούτι και για να βάλω τις ντίζες και δούλεψε κατευθείαν! Η χαρά μου δεν περιγράφεται όταν άκουσα τον κινητήρα του XR μου να δουλεύει και πάλι σωστά!
Η τρύπα στο φιλτροκούτι έχει μεγαλύτερη διάμετρο από την είσοδο του καρμπιρατέρ του XLR. Έτσι, μεσολάβησα ένα μικρό κομμάτι ελαστικής σωλήνας με μια κομμένη τσιμούχα μέσα, για να κρατήσει αντίσταση στο σφίξιμο του σφικτήρα.
Εκτός αυτού, ήταν φανερό πως το πιστόνι είχε μείνει για λίγο χωρίς λάδι, κόλλησε και ξεκόλλησε από μόνο του στιγμιαία. Κοιτάξτε τα γδαρσίματα στα πλαϊνά του πιστονιού.
Γιατί, όμως, έμεινε χωρίς λάδι το πιστόνι; Εκεί είναι που τρόμαξα όταν το είδα! Κοιτάξτε πώς έγιναν ο τεντωτήρας και η γλίστρα της καδένας του εκκεντροφόρου.
Και πού ήταν όλα αυτά τα κομμάτια που έσπασαν; Διασκορπισμένα στον κινητήρα. Τα βρήκα στο θάλαμο του συμπλέκτη, μέσα στην αντλία λαδιού, καθώς και στην υποδοχή της σήτας απ’ όπου περνάει το λάδι. Η υποδοχή αυτή είχε βουλώσει από τα πολλά λαστιχένια κομμάτια και προφανώς δεν περνούσε αρκετό λάδι από τη σήτα.
Και εφόσον δεν υπήρχε γλίστρα, για να δούμε πού τριβόταν η καδένα του εκκεντροφόρου για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα (ίσως και χιλιάδες).
Επίσης από τα γρέζια βούλωσε και η σήτα λαδιού που βρίσκεται στο πλαίσιο, στο κάτω μέρος της σωλήνας που χρησιμοποιείται ως δεξαμενή λαδιού. Κοιτάξτε πώς έγινε!!!
Δείτε την καθαρή για να καταλάβετε πώς θα έπρεπε να είναι.
Άρα, άλλος λόγος που επιβάρυνε την κατάσταση και τρύπησε το πιστόνι ήταν ότι έμεινε χωρίς λάδι, αυξήθηκε υπερβολικά η θερμοκρασία μέσα στον χώρο καύσης, οπότε προκλήθηκαν προαναφλέξεις, που δημιουργούν τεράστια πίεση στο χώρο καύσης κι έτσι δημιουργήθηκε η τρύπα. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, όταν προετοιμαζόταν η μοτοσικλέτα για το ταξίδι, αφαιρέθηκε λίγο υλικό από το πάνω μέρος του πιστονιού, γιατί αυτό το πιστόνι ήταν πιο ψηλό απ’ ότι έπρεπε. Θυμηθείτε ότι η έκδοση της μοτοσικλέτας μου είναι τόσο σπάνια, που δε βρίσκονται εύκολα τα ανταλλακτικά της στην Ελλάδα κι έτσι είχαμε βάλει αυθεντικό πιστόνι της Honda από τα συνηθισμένα XR 250. Για να καταλάβετε πόσο υλικό αφαιρέθηκε, δείτε την πρώτη φωτογραφία του πιστονιού πάνω-πάνω, στην αρχή του κεφαλαίου της ανακατασκευής. Στο μέσα μέρος του πιστονιού (επάνω) υπάρχουν κάτι ανάγλυφες γραμμούλες. Αυτές σχημάτιζαν τη λέξη “IN”. Διαφωτιστική είναι και η σύγκριση με το καινούριο πιστόνι.
Βέβαια, η αφαίρεση του υλικού από το πιστόνι είναι το λιγότερο κι αν δε γινόταν, πάλι δε θα απέτρεπε την τρύπα, αφού όταν δε γίνονται σωστά οι καύσεις, προκύπτει πάντα μια τέτοια ζημιά.
Επομένως, ένα λάθος που είχε γίνει κατά την προετοιμασία της μοτοσικλέτας για το ταξίδι ήταν ότι αλλάξαμε τον εκκεντροφόρο και την καδένα του, αλλά έπρεπε να αλλαχτούν προληπτικά και ο τεντωτήρας και η γλίστρα. Βέβαια, τότε υπολόγιζα να κάνω ένα πολύ μικρότερο ταξίδι και δε φανταζόμουν πως θα καταλήξω να ταξιδεύω 73.000 χιλιόμετρα. Ήταν κρίμα, γιατί νόμιζα πως ο κινητήρας του XR είχε φτάσει στα όριά του. Όπως φάνηκε, όμως, αν το καρμπιρατέρ ήταν ρυθμισμένο σωστά και είχαν αλλαχτεί προληπτικά ο τεντωτήρας και η γλίστρα, το κινητηράκι αυτό θα μου προσέφερε αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα ακόμη. Σ’ αυτή την ανακατασκευή αντί να αφαιρέσω υλικό από το πιστόνι, αποφάσισα να αυξήσω λίγο το χώρο καύσης βάζοντας μια δεύτερη φλάντζα κάτω από τον κύλινδρο. Έτσι δε θα είναι πρόβλημα το λίγο παραπάνω ύψος του πιστονιού.
Οι βαλβίδες δεν είχαν τόση κάπνα όση περίμενα, αφού το λάδι που συμπλήρωνα με τα λίτρα, απλά διέρρεε από τις φλάντζες και μόνο μια μικρή ποσότητά του καιγόταν στον κύλινδρο. Οι δύο βαλβίδες εξαγωγής, όμως, είχαν κάποια μικρά βαθουλώματα στα σημεία εφαρμογής με την κεφαλή, οπότε αλλάχτηκαν.
Θυμάστε που σας είχα γράψει ότι στα τελευταία χιλιόμετρα διέρρεε τόσο λάδι, που ο αέρας το έφερνε μέχρι τη μπότα μου και την πλαϊνή βαλίτσα; Δείτε τι βρωμιά είχα να βγάλω από τον κινητήρα (και απ’ όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα).
Το σημαντικό ήταν ότι γλίτωσα τη ραγισμένη κεφαλή, γιατί αλλιώς δε θα μπορούσα να ξοδέψω τόσα χρήματα για να επισκευάσω τον κινητήρα. Τα XR έχουν τη φήμη ότι ραγίζουν την κεφαλή στο σημείο που βιδώνει το μπουζί και όλοι πίστευαν πως η δικιά μου θα είναι σίγουρα ραγισμένη και αυτός θα είναι ένας από τους λόγους που έπαψε να λειτουργεί ο κινητήρας. Το είχα ψάξει αρκετά το θέμα προτού επιλέξω αυτή τη μοτοσικλέτα για το ταξίδι μου. Αυτό που μου είχε πει έμπειρος και έμπιστος άνθρωπος της Honda ήταν πως ραγίζουν την κεφαλή όταν κάνουν σούζες και δεν ανεβαίνει λάδι στον κινητήρα, λόγω της κλίσης που παίρνει. Εγώ σούζες δεν έκανα ποτέ ούτε με το ποδήλατο, οπότε δεν κινδύνευα από κάτι τέτοιο. Όπως αποδείχτηκε από την άψογη κατάσταση της κεφαλής του κινητήρα μου, μάλλον ο άνθρωπος της Honda είχε δίκιο.
Για πάνω από δυο ‘βδομάδες στόχος μου ήταν να αδειάσω το αριστερό καφάσι, που είχε τα ανταλλακτικά που έβγαζα απ’ τη μοτοσικλέτα και να γεμίσω το δεξί καφάσι. Αφού τα καθάριζα υπομονετικά, τα περιποιούμουν και τα επισκεύαζα αν χρειαζόταν. Όταν ήταν έτοιμα, τα έβαζα στο δεξί καφάσι μαζί με τα καινούρια ανταλλακτικά που έρχονταν σιγά-σιγά. Ήμουν πολύ χαρούμενος, λοιπόν, όταν το δεξί καφάσι άρχισε να γεμίζει!
Στις δαγκάνες των φρένων άλλαξα προληπτικά τα λαστιχάκια των εμβόλων. Τα μέσα λαστιχάκια που εμποδίζουν το υγρό των φρένων ήταν καλά, αλλά τα έξω λαστιχάκια που εμποδίζουν τα χώματα ήταν αρκετά ταλαιπωρημένα.
Πάμε τώρα στο πλαίσιο. Πρώτα το πλένουμε με πετρέλαιο.
…και ιδού το αποτέλεσμα:
Ύστερα χρησιμοποιούμε ένα μαγικό διαβρωτικό χρωμάτων, που το αλείφεις πάνω, περιμένεις λίγα λεπτά και το χρώμα ξεφλουδίζεται.
…το ξύνεις με μια σπάτουλα και το μεγαλύτερο μέρος του χρώματος φεύγει αφήνοντας αυτό το υπέροχο χρώμα του γυμνού μετάλλου. Τι απολαυστικό που είναι να βγαίνει το χρώμα τόσο εύκολα, χωρίς να τρίβεις για ώρες με τα γυαλόχαρτα…
Αφού έφυγε το χρώμα, το πλαίσιο πήγε σε συγκολλητή, για να περιποιηθεί ένα μεγάλο ράγισμα που είχε δημιουργηθεί γύρω από τη βάση του πλαγιοστάτη. Ήταν αναμενόμενο αν αναλογιστεί κανείς πως ο πλαγιοστάτης δε σχεδιάστηκε για να κρατά όλο το βάρος του XR μαζί με 90 κιλά φορτίο!
Ακολούθησε αστάρωμα και βάψιμο.
Έτοιμο!
Την εξάτμιση να μην τη βάψουμε; Πρώτα, όμως, χρειάζεται αμμοβολή, για να αφαιρεθεί το χρώμα, η σκουριά και η λάσπη που είχε ψηθεί πάνω στη ζεστή εξάτμιση και είχε γίνει ένα σώμα μ’ αυτήν.
Έτοιμη κι η εξάτμιση!
Τώρα πάμε σε κάτι που ούτε το ‘χα ξανακάνει ούτε καν είχα δει ποτέ κανέναν να το κάνει, αφού δούλευα σε συνεργείο για αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα δεν έχουν μπουκάλες για ανάρτηση. Με μόνη μου βοήθεια το manual, λοιπόν, αποσυναρμολόγησα πλήρως τις μπουκάλες, άλλαξα το λάδι τους και πάνω απ’ όλα τις τσιμούχες και τις ξύστρες τους, γιατί προς το τέλος του ταξιδιού έχαναν λίγο λάδι από ‘κει. Ήμουν πολύ προσεκτικός με όλα αυτά τα εξαρτήματα της ανάρτησης, αλλά τώρα το έμαθα κι αυτό και μπορώ να το ξανακάνω άνετα.
Μετά από αρκετό τρέξιμο και αναμονή μέχρι να βρεθούν τα αυθεντικά ανταλλακτικά, τα είχα επιτέλους στα χέρια μου! Μια από τις αγαπημένες μου στιγμές της ανακατασκευής ήταν όταν άνοιγα όλα εκείνα τα ακριβοπληρωμένα σακουλάκια της Honda και τα τοποθετούσα ένα – ένα στον κινητήρα. Έτσι είναι: οι γυναίκες κάνουν shopping therapy με ρούχα κι εγώ με ανταλλακτικά 😉
…και τώρα βάζουμε τον κύλινδρο προσεκτικάααα
Για να σφίξω το παξιμάδι της καμπάνας έπρεπε με κάποιον τρόπο να εμποδίσω την καμπάνα να περιστρέφεται. Το κόλπο με το πανί που μπλοκάρει τα γρανάζια το έκανα στο λύσιμο του κινητήρα, αλλά δεν ήθελα να το κάνω πάλι, γιατί θα ξαναγέμιζαν όλα με κομματάκια πανιού. Σκέφτηκα, λοιπόν, το εξής:
Έβαλα ταχύτητα στο σασμάν, τοποθέτησα το παλιό γρανάζι στον άξονα και το έπιασα με κάβουρα, οπότε η δουλειά έγινε ανώδυνα και αποτελεσματικά!
Και ναι, ο κινητήρας είναι μονταρισμένος! Έβαψα και το περίβλημά του, αλλά τον κύλινδρο, την κεφαλή και το καπάκι της δεν τα ‘βαψα, για να μη θερμομονώσει το χρώμα τις ψύκτρες και δεν ψύχεται αρκετά ο κινητήρας.
Στην επόμενη ανακατασκευή θα το κάνω chopper το XR! Κάπως έτσι θα φαίνεται:
Το πλαίσιο είναι έτοιμο να δεχτεί τον κινητήρα.
Μεγάλη η μέρα που βιδώθηκε ο κινητήρας στο πλαίσιο. Η χαρά που είχα δε λέγεται! Ένιωθα πως η μοτοσικλέτα μου σιγά-σιγά ολοκληρώνεται και σύντομα θα είμαι και πάλι πάνω της να αλητεύω στα βουνά και στα λαγκάδια!
Έκανα και μια ακόμη βελτίωση στον πλαγιοστάτη. Η μεγάλη επιφάνεια που του έδωσα στο κάτω μέρος του πριν το ταξίδι μου λειτουργεί άψογα στην άμμο και σε άλλα μαλακά εδάφη. Έπρεπε, όμως, να δώσω λίγο ύψος στον πλαγιοστάτη, γιατί η μοτοσικλέτα πλάγιαζε πολύ όταν τη στάθμευα και συνήθως έβαζα πέτρα από κάτω ή ό,τι άλλο έβρισκα εκεί. Πρόσθεσα, λοιπόν, δύο εκατοστά πολυουρεθάνης. Φαίνεται ιδανικό υλικό, γιατί είναι ελαστικό και γαντζώνει στο έδαφος καλύτερα από το μέταλλο και το τεφλόν.
Εν τω μεταξύ, ήρθε το φίλτρο αέρος της K&N, που παρήγγειλα από τη Γερμανία. Η συγκεκριμένη έκδοση του XR έχει ένα πολύ δυσεύρετο φίλτρο, το οποίο η Honda το δίνει στην παράλογη τιμή που όλοι περιμέναμε. Σκέφτηκα, λοιπόν, να βάλω ένα φίλτρο της K&N, που δε χρειάζεται ποτέ άλλαγμα. Παιδεύτηκα πολύ για να βρω το κατάλληλο. Ανακάλυψα ότι τα XR 250S (νομίζω και τα Baja, αλλά δεν το δοκίμασα) φοράν ίδιο φίλτρο με τα XR 650L που κατασκευάστηκαν από το 1993 και μετά. Ο κωδικός της Honda για το συγκεκριμένο φίλτρο είναι: 17214-MY6-670, ενώ της K&N είναι: HA-6592.
Έχουν μπει σχεδόν όλα πάνω στο πλαίσιο της μοτοσικλέτας.
Τέλος, ήρθε η ώρα να τροποποιήσω το ηλεκτρικό κύκλωμα της μοτοσικλέτας. Αυτό το μοντέλο δεν έχει διακόπτη για να σβήνουν τα φώτα, επειδή προορίζονταν για την αγορά των Η.Π.Α.. Επίσης, τα μπροστινά φλας είναι μονίμως αναμμένα και αναβοσβήνει το ένα φλας, όταν το ανάψω για να στρίψω. Η μπαταρία σ’ αυτή τη μοτοσικλέτα είναι μικρή, δεν υπάρχει μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα και είχα και τα φώτα να μου ξοδεύουν την ηλεκτρική ενέργεια που ήταν πολύτιμη σε κάποιες περιπτώσεις. Αναγκαστικά, σε τέτοιες στιγμές αποσυνέδεα τα βύσματα των φώτων. Τοποθέτησα, λοιπόν, διακόπτη για να σβήνει ο μπροστινός προβολέας, το πισινό φως και το λαμπάκι που φωτίζει το κοντέρ. Μάλιστα, το έκανα έτσι, ώστε όταν ανάβω τα μεγάλα φώτα, να μένει αναμμένη και η μεσαία σκάλα. Όταν χρειαστώ για λίγο δυνατό φως θα φέγγουν δύο λάμπες των 55 Watts, αντί για μια που έφεγγε πριν. Ακόμη, τα μπροστινά φλας τα έκανα να μη μένουν αναμμένα και να δουλεύουν όπως έχουμε συνηθίσει στα μοντέλα που έρχονται στην Ευρώπη.
Μετά από ενάμισυ μήνα σκληρής εργασίας, η μοτοσικλέτα είναι πια έτοιμη για την πρώτη δοκιμή. Πάνω ένα χρόνο είχε να βγει από αυτή την πόρτα.
Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε τις μαγικές στιγμές της πρώτης εκκίνησης του ανακατασκευασμένου κινητήρα μου. Ήταν μεγάλη η χαρά μου όταν άκουσα μετά από τόσο καιρό αυτόν το γνώριμο ήχο του XR, που μου χάιδευε τ’ αυτιά καθώς ταξίδευα στην Ασία. Η σπουδαιότερη αιτία που κάνει έναν ερασιτέχνη (= εραστής της τέχνης) μάστορα να χαίρεται σε μια τέτοια περίπτωση είναι η ικανοποίηση που νιώθει όταν διαπιστώσει ότι έκανε βίδες μια ολόκληρη μοτοσικλέτα που δε δούλευε, την επισκεύασε, την ξανασυναρμολόγησε και δουλεύει!
Η ανακατασκευή μου πήρε δυο μήνες, από τους οποίους οι 40 μέρες ήταν εργάσιμες με 8 ώρες εργασίας την ημέρα κατά μέσο όρο. Η πιο χρονοβόρα και λιγότερο ευχάριστη εργασία ήταν το καθάρισμα όλων των εξαρτημάτων που έβγαζα από τη μοτοσικλέτα. Για πάνω από μια ‘βδομάδα έπλενα σχολαστικά ατέλειωτα εξαρτήματα με πετρέλαιο ή νέφτι κι αν χρειάζονταν, τα έτριβα με συρματόβουρτσες ή γυαλόχαρτο. Η πιο ευχάριστη εργασία ήταν το μοντάρισμα του κινητήρα! Τώρα πια χαίρομαι και πάλι το XR μου!
Παρακάτω φαίνονται αναλυτικά οι εργασίες που έκανα κατά την ανακατασκευή αυτή.
Κινητήρας
- Ρεκτιφιέ
- Αλλαγή πιστονιού
- Αλλαγή πίρου πιστονιού & ασφαλειών
- Αλλαγή καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή τεντωτήρα καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή γλίστρας καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή ρουλεμάν εκκεντροφόρου
- Αλλαγή βαλβίδων εξαγωγής
- Τρίψιμο βαλβίδων
- Αλλαγή τσιμουχάκια βαλβίδων
- Αλλαγή o-rings στα στρόγγυλα καπάκια για ρύθμισμα βαλβίδων
- Αλλαγή κοκοράκι βαλβίδας εξαγωγής προς το συμπλέκτη μαζί με το ρεγουλατόρο του
- Αλλαγή αντλίας λαδιού
- Αλλαγή φλαντζών σασμάν – κυλίνδρου, κυλίνδρου – κεφαλής και κεφαλής – καπακιού
- Αλλαγή μπουλονιού κυλίνδρου δίπλα στο μπουζί απ’ τη μεριά του συμπλέκτη
- Αλλαγή μπουλονιού κεφαλής μπροστά από το μπουζί
- Καθάρισμα σίτας λαδιού στο θάλαμο του συμπλέκτη και σίτας λαδιού στο πλαίσιο, εκεί που παίρνει το λάδι
- Αλλαγή ροδέλων της σωλήνας κάτω από τη σίτα λαδιού του πλαισίου
- Αλλαγή o-ring στο καπάκι του φίλτρου λαδιού
- Άνοιγμα πάσου για βίδες Ø 8 mm στο καπάκι του φίλτρου λαδιού
Μετάδοση
- Αλλαγή φλάντζας συμπλέκτη
- Αλλαγή παξιμαδιού καμπάνας
- Αλλαγή γλίστρας αλυσίδας πάνω στο ψαλίδι
- Αλλαγή γλίστρας αλυσίδας κάτω από το ψαλίδι, μπροστά
- Αλλαγή μπροστινού γραναζιού αλυσίδας κίνησης
- Αλλαγή τσιμούχας μπροστινού γραναζιού αλυσίδας κίνησης
- Αλλαγή τσιμούχας λεβιέ ταχυτήτων
Τροφοδοσία
- Αλλαγή καρμπιρατέρ με Keihin PD 73A από Honda XLR 250 του 1989
- Καθάρισμα καρμπιρατέρ
- Αλλαγή φλαντζών και o-rings του καρμπιρατέρ
- Αλλαγή βίδας αέρα στο καρμπιρατέρ με το ελατήριο, τη ροδέλα και το o-ring
- Τοποθέτηση ντίζας τσοκ
- Αλλαγή πλαστικού που ενώνει το καρμπιρατέρ με την κεφαλή και του o-ring του
- Αλλαγή φίλτρου αέρος
- Αλλαγή δεξιού ρακόρ στο ντεπόζιτο της Acerbis με universal ρακόρ Acerbis
Εξαγωγή
- Βάψιμο εξάτμισης
- Αλλαγή 2 ζουάν εξάτμισης
- Αλλαγή μπουζονιών εξάτμισης
Ανάρτηση
- Αλλαγή ρουλεμάν ψαλιδιού
- Αλλαγή αριστερού πίρου ψαλιδιού
- Γρασάρισμα ρουλεμάν συνδέσμου πισινής ανάρτησης
- Αλλαγή τσιμουχών, ξυστρών & λαδιού μπροστινής ανάρτησης
Πλαίσιο
- Βάψιμο πλαισίου
- Βάψιμο σχαρών
- Συγκόλληση γύρω απ’ τον πλαγιοστάτη
- Προσθήκη πολυουρεθάνης πάχους 2 εκατοστών κάτω από τον πλαγιοστάτη
- Αλλαγή κόκκινου πλαστικού πισινών φώτων
Τροχοί
- Αλλαγή ρουλεμάν μπροστινού τροχού
- Αλλαγή πισινού τροχού
- Αλλαγή ρουλεμάν και τσιμουχών πισινού τροχού
Φρένα
- Αλλαγή σωληνάκι πισινού φρένου
- Αλλαγή υγρών μπροστινού και πισινού φρένου
- Αλλαγή πισινής δισκόπλακας και τακακιών
- Αλλαγή λαστιχάκια στα έμβολα των δαγκάνων μπροστινού και πισινού φρένου
- Αλλαγή ελάσματος δαγκάνας πισινού φρένου στο σταθερό της μέρος, που πιάνει στο ψαλίδι
- Αλλαγή λαστιχένιου καλύμματος του άξονα της δαγκάνας του μπροστινού φρένου
- Αλλαγή εξαερωτήρα πισινής δαγκάνας
- Αλλαγή τσιμούχων στο λεβιέ του πισινού φρένου
Ηλεκτρικά
- Προσθήκη διακόπτη για να σβήνω τη μεσαία σκάλα στο μπροστινό φως και να μένει αναμμένη όταν ανάβω τη μεγάλη σκάλα και να σβήνει το πισινό φως και το φως του κοντέρ
- Τροποποίηση των μπροστινών φλας για να μην ανάβουν πάντα και να λειτουργούν όπως και τα πισινά
- Κόλληση της ασφαλειοθήκης για το GPS
- Αλλαγή λαμπτήρα ένδειξης μεγάλης σκάλας
Αξεσουάρ
- Καθάρισμα κοντέρ
- Αλλαγή ντίζας κοντέρ
- Καθάρισμα βαλιτσών και επισκευή των φώτων