Automatic translation
SpanishPortugueseFrenchGermanItalianRussian
Supporters

Motoraid

 

Mosko Moto

 

3P Racing

 

Moto Market

 

Niviuk

 

Photoagora

 

Davanopoulos

 

eXTra Products

 

Carner

 

Θεσμός

 

MB safety & print

 

Hatziaslanis Service

 

Melemenidis Body Works

 

NRG Motoaction

 

Ρεκτιφιέ Κουρνούτης

 

moto-parts.gr

 

Gavrilos Koutsolikakis Tyres

 

Ntalos Tyres

 

PlanetSim

 

Busy Unicorns

 

Ω2

 

Ela Afrika

 

Why Not Cycles

Αναβάτης

Προετοιμασία αναβάτη

   Ένα ψυχαγωγικό ταξίδι έχει σκοπό να προσφέρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευχαρίστηση στον ταξιδιώτη. Για να συμβεί αυτό πρέπει να είναι εξασφαλισμένη, όσο αυτό είναι εφικτό, η ασφάλειά του. Το ταξίδι αυτό δεν είναι ένα απλό ταξίδι αναψυχής και ξεκούρασης, κάθε άλλο μάλιστα, είναι ένα ταξίδι περιπέτειας. Κάποιες περιοχές στη διαδρομή είναι επικίνδυνες και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή. Εκτός αυτού, το να ταξιδεύει κάποιος μόνος του συνεπάγεται αρκετούς επιπλέον κινδύνους, ανεξαρτήτως των υπόλοιπων συνθηκών.

   Η προετοιμασία του ταξιδιώτη περιλαμβάνει τον αναλυτικό σχεδιασμό του ταξιδιού, προβλέποντας όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες και κινδύνους που θα εμφανιστούν στη διαδρομή. Σε αυτό βοηθά πολύ η προηγούμενη προσωπική μου εμπειρία καθώς και η εμπειρία άλλων ταξιδιωτών που βρέθηκαν πρόσφατα ή βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις περιοχές που θα ταξίδευα. Ευτυχώς, με τη βοήθεια του διαδικτύου και ιδιαίτερα του forum στη διεύθυνση http://www.horizonsunlimited.com είναι εφικτή η επικοινωνία με άλλους ταξιδιώτες περιπέτειας που χρησιμοποιούν μοτοσικλέτα κατά κύριο λόγο και γυρίζουν, κυριολεκτικά, όλο τον κόσμο. Κυκλοφορούν και κάποια βιβλία τέτοιων ταξιδιωτών, τα οποία με βοήθησαν κι αυτά.

   Ειδικά μέσω του διαδικτύου μπορεί να πάρει κανείς επίκαιρες πληροφορίες σχετικά με θέματα ασφάλειας στην κάθε περιοχή, επικίνδυνων ασθενειών, να πληροφορηθεί για την ύπαρξη και την κατάσταση συγκεκριμένων δρόμων καθώς και για γραφειοκρατικά θέματα, για τη διέλευση από τα σύνορα των κρατών, για τα καιρικά φαινόμενα, για προτιμώμενα μέρη, ξενώνες, συνεργεία, γιατρούς και άλλα πολλά. Οι πληροφορίες αυτές είναι ιδιαίτερα έγκυρες και αντικειμενικές, αφού γράφουν την άποψή τους επί κάποιου συγκεκριμένου θέματος δεκάδες γνωρίζοντες.

   Επειδή σε αυτές τις κοινωνίες η θρησκεία παίζει πρωτεύοντα ρόλο στη ζωή των μελών της, είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς σε γενικές γραμμές τις θρησκείες τους και τι πρέπει να σεβαστεί λόγω αυτών. Έτσι, μελέτησα βιβλία περί ισλαμισμού, ινδουισμού, βουδισμού, τζαϊνισμού και ζωροαστρισμού.

   Ως ταξιδιωτικούς οδηγούς χρησιμοποιώ πάντα αυτούς της Lonely Planet, αφού είναι απείρως καλύτεροι από κάθε άλλον ταξιδιωτικό οδηγό όσον αφορά την εγκυρότητα και τον όγκο των πληροφοριών που δίνουν. Αφορούν στον ανεξάρτητο ταξιδιώτη και γι’ αυτό οι πληροφορίες που δίνουν είναι ακριβώς αυτές που χρειάζονται. Επίσης, περιέχονται βασικές εκφράσεις και λέξεις κάθε γλώσσας που απαιτούνται για τη συνεννόηση με τους ντόπιους κατοίκους.

   Γνώσεις μηχανολογίας για τη μοτοσικλέτα και ιατρικές για τον ίδιο τον αναβάτη είναι ιδιαίτερα χρήσιμες. Ευτυχώς, επειδή από νωρίς είχα όνειρο να κάνω ένα τέτοιο ταξίδι, όσο σπούδαζα, εργάστηκα ανιδιοτελώς ως βοηθός σε συνεργείο. Εκεί είδα και έμαθα αρκετά γύρω από τα μηχανολογικά θέματα και αργότερα με ιδιαίτερα έντονη ενασχόληση σε προσωπικά μου οχήματα εμπέδωσα τα όσα έμαθα, κάνοντάς τα πράξη.

   Για να αποκτήσω τις βασικές ιατρικές γνώσεις που απαιτούνται, έχω καταρτιστεί από σχετικά βιβλία, καθώς και από το διαδίκτυο, για τις ασθένειες που απειλούν τους ταξιδιώτες στις συγκεκριμένες περιοχές, τους τρόπους πρόληψής τους και τη θεραπεία τους. Ακόμη, παρακολούθησα τα μαθήματα πρώτων βοηθειών του Ερυθρού Σταυρού, για να κατανοήσω στην πράξη τα όσα έχω διαβάσει και να είμαι έτοιμος σε περίπτωση ανάγκης.

   Σε αυτές τις περιοχές οι συνθήκες υγιεινής είναι κάπως επικίνδυνες. Πέρα από τα μέτρα προφύλαξης που λάμβανα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, απαιτούνταν αρκετά εμβόλια και χάπια. Οι ασθένειες από τις οποίες έπρεπε να προφυλαχθώ είναι :

ΑσθένειαΣυμπτώματαΜετάδοσηΠροστασίαΑποτελεσματικότηταΘεραπεία
Ηπατίτιδα Α (πιθανών θανατηφόρα)Κίτρινο δέρμα και μάτια, ναυτία, λήθαργος, πυρετός, σκούρα ούρα, κοιλιακός πόνοςΦαγητό, νερόΈως 2012Σχεδόν πλήρηςΞεκούραση
Ηπατίτιδα ΒΚίτρινο δέρμα και μάτια, καρκίνος ή κίρρωση στο συκώτιΣεξ, σωματικά υγράΈως 2017Όχι πλήρης
Ηπατίτιδα ΕΚίτρινο δέρμα και μάτια, ναυτία, λήθαργοςΦαγητό, νερόΔεν υπάρχει

-

Ιαπωνική B εγκεφαλίτιδα (Θανατηφόρα, σπάνια)Χωρίς συμπτώματα, ίσως πυρετός, πονοκέφαλος, ΜηνιγγίτιδαΈντομαΔεν υπάρχει στην ΕλλάδαΣχεδόν πλήρηςΔεν υπάρχει
Ελονοσία (πιθανών θανατηφόρα)Πυρετός, ρίγος, εφίδρωση και ίσως πονοκέφαλος ή αδιαθεσία ή διάρροια ή βήχας ή μυϊκός πόνος ή εμετοί (εμφανίζονται 3 μέρες έως 3 εβδομάδες αργότερα)Έντομαμεφλοκίνη ή δοξυκυκλίνηΚαθυστέρηση ανάγκης για ιατρική βοήθειαΝοσοκομείο ακόμα και μετά από θεραπεία από τον ίδιο τον ασθενή
Λύσσα (Θανατηφόρα)Πονοκέφαλος, πυρετός, αδιαθεσία, αισθητικές αλλαγές γύρω από το δάγκωμα και ίσως παραισθήσεις ή αεροφοβία ή υδροφοβία ή παραμιλητά ή σπασμοίΘηλαστικάΈως 2013Καθυστέρηση ανάγκης για ιατρική βοήθειαΑμέσως Νοσοκομείο
ΤύφοςΥψηλός και αργά προοδευτικός πυρετός, πονοκέφαλος και ίσως ξερόβηχας ή στομαχικός πόνος, ροζ εξάνθημα στο στομάχιΦαγητό, νερόΈως 200970%Αντιβιοτικά
ΤέτανοςΤριγμοί δοντιών, μυϊκοί σπασμοί, επέκταση πληγήςΑπορρίμματαΈως 2016Σχεδόν πλήρηςΑμέσως Νοσοκομείο
Διφθερίτιδα (πιθανών θανατηφόρα)Υψηλός πυρετός, ιδιαίτερα ερεθισμένο λαρύγγι που ίσως κλείσει και προκαλέσει ασφυξίαΣτενή αναπνευστική επαφήΈως 2016Σχεδόν πλήρης
ΠολιομυελίτιδαΧωρίς συμπτώματα, ίσως πρόσκαιρος πυρετός και σπάνια μόνιμος μυϊκός πόνος ή παράλυσηΦαγητό, νερόΔια παντόςΌχι πλήρης
Φιλαρίαση (σπάνια)Χωρίς συμπτώματα, ίσως διαστολή και δυσλειτουργία λεμφικών αγγείωνΈντομαΔεν υπάρχει

-

Diethylcarbamazine (DEC)
Λεϊσμανίαση (πιθανών θανατηφόρα)Αργά αναπτυσσόμενο εξόγκωμα ή πληγή στο δέρμα, μη-πρησμένο κόκκινο δαχτυλίδι στο σημείο του τσιμπήματος, υψηλός πυρετός, αναιμία, χάσιμο βάρουςΈντομα, σκυλιάΔεν υπάρχει

-

Δάγκειος πυρετόςΥψηλός πυρετός, σοβαρός πονοκέφαλος, σωματικός πόνος και ίσως εξάνθημα ή διάρροιαΈντομαΔεν υπάρχει

-

Ξεκούραση, παρακεταμόλη
Λεπτοσπείρωση (πιθανών θανατηφόρα, σπάνια)Πυρετός, κίτρινο δέρμα και μάτια, ηπατίτιδα, νεφρική βλάβηΑπεκκρίματα τρωκτικών και ιδιαίτερα αρουραίωνΔεν υπάρχει

-

Δοξυκυκλίνη
Μηνιγγίτιδα (πιθανών θανατηφόρα)Υπνηλία, παραμιλητά, νευρικές κρίσεις, πυρετός, εμετοί, πονοκέφαλος, αδιαθεσία και ίσως εξανθήματα ή ερεθισμένος λαιμός ή φωτοευαισθησία Ανθρώπινη επαφήΈως 2012Όχι πλήρης
Χολέρα (σπάνια, πιθανών θανατηφόρα)Διάρροια, εμετοίΦαγητό, νερό, όχι ανθρώπινη επαφήΈως 2009Όχι πλήρηςΜεγάλα ποσά νερού με αλάτι και ζάχαρη
ChikungunyaΠυρετός, πόνος στις αρθρώσεις και στους μύες, πονοκέφαλος και ίσως δερματικό εξάνθημαΈντομαΔεν υπάρχει

-

Φυματίωση (σπάνια)Χωρίς συμπτώματα, ίσως πυρετός, βήχας, χάσιμο βάρους, ιδρώτας το βράδυ, κούρασηΑνθρώπινη επαφή, γαλακτοκομικά προϊόνταΔεν υπάρχει

-

Αντιβίωση (rifampicin,isoniazid)
ΙλαράΥψηλός πυρετός, εξάνθημα, ερεθισμένος λαιμός, μύτη, βήχας, μυϊκός πόνος, κόκκινα μάτιαΒήχας, φτέρνισμαΔια παντόςΠλήρηςΞεκούραση, παρακεταμόλη
ΕρυθράΠρησμένοι αδένες, χαμηλός πυρετός, εξανθήματα σε πρόσωπο, θώρακα και άκρα, ξηρό δέρμαΒήχας, φτέρνισμαΔια παντόςΠλήρηςπαρακεταμόλη
ΠαρωτίτιδαΠρήξιμο παρωτίδας, πόνος πίσω από την κάτω γνάθο στο μάσημα, πυρετός, πονοκέφαλος, ερεθισμένος λαιμός και ίσως φλεγμονή στους όρχειςΣάλιοΔια παντόςΠλήρηςπαρακεταμόλη
ΚοκκύτηςΒήχας, φτέρνισμα, ερεθισμένη μύτη, εμετόςΒήχας, φτέρνισμαΔια παντόςΠλήρηςΑντιβίωση
ΑνεμοβλογιάΠυρετός, κακή διάθεση, πονοκέφαλος, κόκκινα σπυριάΑνθρώπινη επαφήΔια παντόςΠλήρης
Πανώλη (σπάνια)Πυρετός, ρίγος, πονοκέφαλος, κακουχία, βαριά γενική κατάστασηΤρωκτικά, θηλαστικάΔεν υπάρχει

-

Δοξυκυκλίνη (7 μέρες)

   Ως ανθελονοσιακό έπαιρνα το Lariam (Μεφλοκίνη) επί ένα χρόνο. Αν απαιτούνταν επείγουσα αυτοθεραπεία θα χρησιμοποιούσα το Malarone (250 mg ατοβακόνη + 100 mg υδροχλωρική προγουανίλη). Δεν είχα καμιά παρενέργεια ούτε από τα εμβόλια, ούτε από τα χάπια.

   Όλα αυτά αποτελούν τη γνώμη μου, που έχει διαμορφωθεί μετά από προσωπική μου μελέτη. Παρακαλώ, μη βασίζεστε σε αυτές τις πληροφορίες καθώς μπορεί να μην είναι έγκυρες. Δεν ευθύνομαι για προβλήματα που πιθανών να παρουσιαστούν εάν εφαρμόσετε τα ανωτέρω. Συμβουλευτείτε τους κατάλληλους γιατρούς και κάντε την προσωπική σας έρευνα.

Εξοπλισμός αναβάτη

Ο κατάλληλος εξοπλισμός του αναβάτη είναι απαραίτητος για την ασφάλειά του, καθώς και για να προφυλαχτεί από τα καιρικά φαινόμενα.

  • Ως κράνος επιλέχθηκε το Arai Tour-X. Τα Arai είναι αναμφισβήτητα τα ασφαλέστερα κράνη και αυτό ήταν αρκετό για να με στρέψει αποκλειστικά στα μοντέλα της συγκεκριμένης εταιρείας. Εκτός αυτού, το Tour-X ήταν ένα από τα ελάχιστα enduro κράνη με ζελατίνα που κυκλοφορούσαν τότε. Ήταν προσανατολισμένο ακριβώς σε αυτή τη χρήση.
  • Ως jacket επιλέχθηκε το BMW Rallye-2. Το συγκεκριμένο jacket είναι αυτό που χρησιμοποιόταν κατά κόρον σε rally αντοχής και σε ταξίδια μεγάλης διάρκειας, όπου συναντόνται πολλά διαφορετικά καιρικά φαινόμενα. Χρησιμοποιείται σε θερμοκρασίες από -10 έως +55 °C. Έχει ένα έξυπνο σύστημα εξαερισμού που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό ακόμη και σε καύσωνες. Για το κρύο έχει αφαιρούμενη θερμική επένδυση με υλικό GORE-TEX, την οποία, όμως, δεν πήρα καν μαζί μου, γιατί ποτέ δεν τη χρησιμοποιώ, αφού ούτως ή άλλως φορώ την κατάλληλη μπλούζα από μέσα. Τότε ήταν το μόνο jacket που είχε αυτά τα χαρακτηριστικά που ήθελα, αλλά τώρα πια υπάρχουν πολύ ανώτερα και σαφώς οικονομικότερα jackets.
  • Για την προστασία των ευαίσθητων γονάτων επιλέχθηκαν πλαστικές επιγονατίδες που καλύπτουν από την κνήμη μέχρι και το κάτω μέρος του μηρού. Αυτό σημαίνει ότι λυγίζουν μαζί με το γόνατο. Συγκεκριμένα επιλέχθηκαν οι Axo KneeGuards.
  • Αφού χρησιμοποιούσα εξωτερικές επιγονατίδες, το παντελόνι που διάλεξα ήταν ένα απλό από Cordura, για να προστατεύει από τις τριβές με το έδαφος σε περίπτωση πτώσης. Επιλέχθηκε το Sidi Stormer, που χρησιμοποιούσα χωρίς την εσωτερική αδιάβροχη μεμβράνη. Δεν είχα άλλο παντελόνι μαζί μου, οπότε το φορούσα για 806 μέρες συνεχόμενα (πλένοντάς το ενδιάμεσα, βέβαια!). Λογικό ήταν να φθαρεί. Έφυγε η κλωστή σ’ ένα μικρό μέρος του καβάλου και στα πλαϊνά των πίσω τσέπεων. Το έραψα μόνος μου (να ‘ναι καλά η τότε κοπέλα μου, που μου έμαθε ραπτική προτού φύγω) και είναι πάλι σαν καινούριο.
  • Τα γάντια που χρησιμοποιούσα ήταν απλά γάντια για enduro με προστατευτικό από Kevlar. Πρόκειται για καλοκαιρινά γάντια έτσι, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υψηλές θερμοκρασίες. Επιλέχθηκαν τα Axo Vortex. Μετά από 1,5 χρόνο από τη στιγμή που τα αγόρασα, άρχισαν να φθείρονται υπερβολικά και να ανοίγουν παντού τρύπες. Αναγκάστηκα να αγοράσω καινούρια στο Δελχί.
  • Για το κρύο χρησιμοποιούσα επιπλέον γάντια που φοριούνται εσωτερικά από τα καλοκαιρινά. Επιλέχθηκαν τα Warmpeace Powerstretch.
  • Οι μπότες που χρησιμοποιούσα ήταν οι Vendramini Desert-Alp. Είναι μπότες σχεδιασμένες για μικτή χρήση. Προστατεύουν στην εκτός δρόμου οδήγηση, καθώς και στην άσφαλτο. Είναι άνετες όταν φοριούνται όλη μέρα και μπορούσα να περπατώ συνεχώς με αυτές. Η επένδυση V-tex τις κάνει ζεστές στο κρύο και αρκετά δροσερές το καλοκαίρι. Όταν είναι καινούριες είναι 100% αδιάβροχες, αλλά δε θα είναι αδιάβροχες για πολύ. Οι δικές μου έχασαν αυτή την ωραία ιδιότητα μετά από 4 μήνες ταξιδιού.
  • Για περισσότερη άνεση πάνω στη σέλα, φορώ ποδηλατικό εσώρουχο με μαλακή επένδυση (αυτό που αποκαλείται “δέρμα”) και ειδική ζώνη στη μέση. Το ποδηλατικό εσώρουχο είναι της BBB και έχει ραφές εκεί που κάθεται ο αναβάτης, αλλά προσωπικά δε με ενοχλούν καθόλου. Διευκολύνει αρκετά την κατάσταση και η ζώνη βοηθά λίγο ακόμη. Μην περιμένετε θαύματα, βέβαια.
  • Όταν η ζέστη ήταν υπερβολική ή σηκωνόταν πάρα πολύ σκόνη, χρησιμοποιούσα μαζί με το κράνος τα γυαλιά που είχα μαζί μου για τις πεζοπορίες στα χιόνια. Η σχεδίαση τους είναι ίδια με τα γυαλιά για enduro, αλλά επιπλέον προστατεύουν από τις ακτίνες UV κατά 100%. Αυτό είναι απαραίτητο για την προστασία των ματιών στις πεζοπορίες σε μεγάλα υψόμετρα και στα χιόνια. Τα γυαλιά που επιλέχθηκαν ήταν της Cebe.
  • Για την προστασία από το συνεχή θόρυβο του αέρα και της μοτοσικλέτας κατά τη μετακίνηση, χρησιμοποιούσα ωτοασπίδες προσαρμοσμένες στο σχήμα των αυτιών μου. Οι συγκεκριμένες δεν εμπόδιζαν αρκετά το θόρυβο κι έτσι μπορούσα άνετα να συνεννοούμαι με τους ντόπιους όταν σταματούσα να ρωτήσω για το σωστό δρόμο.
  • Για το κρύο χρησιμοποιούσα, ακόμη, ισοθερμικό παντελόνι και μπλούζα καθώς και μπαλακλάβα μέσα από το κράνος για την προστασία του λαιμού, του αυχένα και επιπλέον προστασία του κεφαλιού.
  • Όταν έβρεχε φορούσα εξωτερικά αδιάβροχα παντελόνι και jacket. Το παντελόνι ήταν της Orina και το jacket της Colori. Αν και διαφημίζονται και τα δύο ως αναπνέοντα, δυστυχώς γινόμουν πάλι μούσκεμα, όχι από τη βροχή, αλλά από τον ιδρώτα που δε μπορούσε να βγει και έμενε στο εσωτερικό των αδιάβροχων. Έτσι, όταν ο καιρός ήταν πολύ ζεστός και ταυτόχρονα έβρεχε, όπως κατά τη διάρκεια του μουσώνα στην Ινδία, δε φορούσα αδιάβροχα και αφηνόμουν να βραχώ ως το κόκκαλο, ώστε να δροσιστώ κιόλας!

   Το σύνολο του εξοπλισμού δοκιμάστηκε κάτω από όλες τις πιθανές καιρικές συνθήκες, από χιόνια έως καύσωνες. Όλα είναι πολύχρωμα και με έντονα χρώματα, για να τραβούν την προσοχή των άλλων οδηγών και πεζών έτσι, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα επειδή δεν είδαν τον μοτοσικλετιστή, πράγμα που ευθύνεται για ένα μεγάλο ποσοστό των ατυχημάτων. Για το βράδυ έχουν αντανακλαστικές λωρίδες, αν και μόνο σε λίγες ιδιαίτερες περιπτώσεις οδήγησα τη νύχτα.

 

PayPal
Supporting our project!

Fuel us!

We’re on the road
Τα βιβλία μου

Το βιβλίο μου σχετικά με το ταξίδι μου στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή!

 

Ταξιδεύω άρα υπάρχω

Ταξιδεύω άρα υπάρχω   Facebook

Newsletters
Loading...Loading...


TED Talks

Η ομιλία μου στο TEDx Komotini

TEDx
Interview

Ντοκιμαντέρ σχετικά με το greece2india

Asia
Awarded by
Jupiter's Traveller
Social media
Instagram   Instagram   Instagram