Automatic translation
SpanishPortugueseFrenchGermanItalianRussian
Supporters

Motoraid

 

REV'IT!

 

3P Racing

 

ELPA

 

eXTra Products

 

PlanetSim

 

Baja Designs

 

Travel Bookstore

 

NRG

 

Sena

 

Motomax

 

Flipped Horizons

 

Xasou.gr

 

Οικονομική Μακεδονίας

 

Moto Market

 

Cobrra

 

Atlas Panniers

 

Fifth Element

 

ANEK

 

Bikegear

 

Ω2

Κεντρική Αφρική

Καμερούν (Μάιος 2014)

Βίζα

Από την πρεσβεία στο Calabar, Νιγηρία (N4 59.777 E8 19.429)

Έκδοση: Επιτόπου!

Διάρκεια: Τριών μηνών, μιας εισόδου

Κόστος: 91,80 ευρώ (20.000 Naira)

 

Σύνορα

Νιγηρία – Καμερούν (Mfum): Μας σφράγισαν τα έγγραφα χωρίς πρόβλημα. Ο δρόμος απ’ το Ekok προς το Mamfe είναι πια προσβάσιμος ακόμη και κατά τη διάρκεια της βροχερής περιόδου. Τα 25 χιλιόμετρα είναι ήδη ασφαλτοστρωμένα, ενώ οι Κινέζοι ασφαλτοστρώνουν σταδιακά και το υπόλοιπο κομμάτι. Προς το παρόν τα εναπομείναντα 35 χιλιόμετρα είναι σε βατούς χωματόδρομους.

Καμερούν – Κονγκό (Mbalam): Οι υπάλληλοι στα σύνορα ήταν φιλικοί κι έκαναν τη δουλειά τους χωρίς να μας δημιουργήσουν πρόβλημα. Ο χωματόδρομος μέχρι εκεί ήταν βατός.

 

Μπλόκα

Συνήθως δεν είχαμε πρόβλημα στα μπλόκα της αστυνομίας και του στρατού ανά τη χώρα. Στη Douala, όμως, υπάρχουν διασκορπισμένοι αμέτρητοι δημοτικοί αστυνομικοί, που σχεδόν κάθε φορά που μας έβλεπαν, μας σταματούσαν και ζητούσαν χρήματα. Γλυτώσαμε χωρίς να τους πληρώσουμε τελικά, αλλά μας έκαναν τη ζωή δύσκολη.

 

Καταστήματα με είδη μοτοσυκλέτας

Noko Motors: Εξοπλισμός αναβάτη και μοτοσυκλέτας στη Douala. Τηλέφωνο: (+237) 33 14 23 51, Συντεταγμένες: N4 02.766 E9 43.946

Στη Yaoundé μπορείτε να βρείτε ελαστικά στην οδό που οι ντόπιοι αποκαλούν “Bike Street” (συντεταγμένες: N3 52.546 E11 30.682) ή ακριβά Pirelli στη Dacam της Douala ή της Yaoundé (συντεταγμένες στη Yaoundé: N3 52.203 E11 30.995).

 

Ψηφιακοί χάρτες

Ο Garmap Sub-Saharan Africa Streetmaps 2012.2 είναι κι εδώ ο καλύτερος χάρτης, με πολλές λεπτομέρειες, ονόματα χωριών κι εκτός δρόμου διαδρομές! Ωστόσο, οι Open Street Maps δείχνουν πιο ευανάγνωστα το δρόμο προς τα σύνορα με το Κονγκό.

Μερικές όμορφες, εκτός δρόμου διαδρομές, όπως αυτή προς τα σύνορα με το Κονγκό, αξιοθέατα, μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση, συνεργεία και καταστήματα με είδη μοτοσυκλέτας στη Douala και τη Yaoundé: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.

 

Ελεύθερη κατασκήνωση

Η ζούγκλα είναι κατάφυτη κι είναι κάπως δύσκολο να βρει κανείς ελεύθερο χώρο για κατασκήνωση. Συνήθως κατασκηνώναμε σε αλάνες που δημιούργησαν τα κινέζικα συνεργεία οδοποιίας για να παίρνουν χώμα.

 

Κονγκό-Μπραζαβίλ (Ιούνιος 2014)

Βίζα

Από την πρεσβεία στη Yaoundé, Καμερούν (N3 53.717 E11 31.198)

Έκδοση: Σε οκτώ εργάσιμες μέρες. Με διπλάσια χρήματα μπορείτε να την πάρετε σε τέσσερις εργάσιμες μέρες.

Διάρκεια: Ενός μήνα, μιας εισόδου. Όσο κι αν τους πιέζαμε, μας έλεγαν πως δε δίνουν τουριστικές βίζες για διάρκεια μεγαλύτερη των 15 ημερών, αλλά τελικά μας έδωσαν ενός μήνα!

Κόστος: 45,74 ευρώ (30.000 CFA)

 

Σύνορα

Καμερούν – Κονγκό (Souanké): Οι φιλικότατοι υπάλληλοι μας σφράγισαν τα έγγραφα χωρίς κανένα πρόβλημα και μάλιστα μας πρότειναν να κατασκηνώσουμε εκεί, γιατί είχε βραδιάσει. Τα σύνορα κλείνουν στις 18:00. Ο χωματόδρομος προς το Ouesso είναι δύσβατος για περίπου 30 χλμ. κατά τη βροχερή περίοδο, αλλά τα κινέζικα συνεργεία ασφαλτοστρώνουν το δρόμο.

Κονγκό – Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Tombo): Γι’ άλλη μια φορά οι υπάλληλοι ήταν φιλικοί και μας σφράγισαν τα έγγραφα χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να ζητήσουν δωροδοκία.

 

Μπλόκα

Μας σταμάτησαν μόνο πέντε φορές σ’ ολόκληρη τη χώρα και ποτέ δε μας ζήτησαν χρήματα ούτε μας δημιούργησαν κάποιο πρόβλημα!

 

Ψηφιακοί χάρτες

Ο Garmap Sub-Saharan Africa Streetmaps 2012.2 έχει παλιές πληροφορίες και κάποιοι δρόμοι διαφέρουν λίγο. Οι Open Street Maps είναι λιγότερο λεπτομερείς, αλλά έχουν πιο καινούριες πληροφορίες.

Μερικές εκτός δρόμου διαδρομές για να μπει και να βγει κανείς από τη χώρα και μερικά μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.

 

Ελεύθερη κατασκήνωση

Βόρεια απ’ τον ισημερινό η ζούγκλα είναι κατάφυτη κι είναι κάπως δύσκολο να βρει κανείς ελεύθερο χώρο για κατασκήνωση. Συνήθως κατασκηνώναμε σε αλάνες που δημιούργησαν τα κινέζικα συνεργεία οδοποιίας για να παίρνουν χώμα. Νότια απ’ τον ισημερινό βρίσκαμε πιο εύκολα χώρο.

 

Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Ιούλιος 2014)

Βίζα

Από την πρεσβεία στο Cotonou, Μπενίν (N6 21.454 E2 23.657)

Έκδοση: Σε μια μέρα. Ήθελαν να δηλωθούμε ως κάτοικοι του Μπενίν, αλλά αυτό ήταν εύκολο. Κάποιος ντόπιος μπορεί να σας οδηγήσει στο αρμόδιο γραφείο και να σας χορηγηθεί αμέσως το κατάλληλο έγγραφο πληρώνοντας 7,62 ευρώ (5.000 CFA). Επίσης, μας ζήτησαν κράτηση σε ξενοδοχείο.

Διάρκεια: Δύο μηνών, μιας εισόδου

Κόστος: 118,91 ευρώ (78.000 CFA)

 

Σύνορα

Κονγκό – Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Ndalatando): Χρησιμοποιήσαμε αυτόν το μικρό συνοριακό σταθμό, για ν’ αποφύγουμε τα προβλήματα που προκύπτουν με το καραβάκι που πηγαίνει απευθείας από τη Μπραζαβίλ στην Κινσάσα. Ο κύκλος αυτός ήταν 580 χιλιόμετρα. Τα περισσότερα ήταν σε χωματόδρομους, οπότε χρειαστήκαμε τρεις μέρες.

Ούτε εκεί άρεσε στους συνοριακούς υπάλληλους το γεγονός ότι δεν είχαμε πάρει τις βίζες μας από τη χώρα μας. Η άδεια προσωρινού κατοίκου στο Μπενίν δε βοήθησε, αφού φαινόταν πως μείναμε μόνο μερικές μέρες στο Μπενίν. Τηλεφώνησαν στον ανώτερό τους, ο οποίος μετά από περίπου δυο ώρες μας επέτρεψε να μπούμε στη χώρα. Οι συνοριακοί υπάλληλοι μας ζήτησαν 10 δολάρια ανά άτομο, αλλά αρνηθήκαμε να τους δωροδοκήσουμε.

Στο Luozi έπρεπε να δηλωθούμε ξανά στην υπηρεσία αλλοδαπών, όπου μας ζήτησαν 20 δολάρια ανά άτομο, αλλά και πάλι αρνηθήκαμε να τους δωροδοκήσουμε. Μας άφησαν να φύγουμε μετά από δυο ώρες περίπου. Στο τελωνείο της πόλης σφραγίσαμε τα πολύπτυχά της ΕΛΠΑ. Εκεί η σχεδία που διασχίζει τον Ποταμό Κονγκό είναι δωρεάν για τις μοτοσυκλέτες και τους αναβάτες τους!

Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό – Ζάμπια (Kasumbalesa): Όλες οι υπηρεσίες είναι συγκεντρωμένες σ’ ένα μεγάλο, σύγχρονο κτίριο κι η έξοδος από τη χώρα γίνεται γρήγορα κι εύκολα. Κανείς δε μας ζήτησε να τον δωροδοκήσουμε.

 

Διαδρομή Kinshasa – Lubumbashi

Μέχρι την Tshikapa είχε πάρα πολύ άμμο κι οι ροδιές ήταν τόσο βαθιές, που έβρισκαν οι πλαϊνές μου βαλίτσες. Εκεί καλύπταμε γύρω στα 70 χλμ. την ημέρα. Σε πολλά κομμάτια υπάρχουν μονοπάτια για τα ποδήλατα, που είναι πολύ πιο βατά. Είναι σημαντικό για τους μοτοσυκλετιστές ν’ αναζητούν αυτά τα μονοπάτια ανά πάσα στιγμή. Οι ντόπιοι συνεχώς καθοδηγούν τους περαστικούς.

Κάποιοι ντόπιοι μοτοσυκλετιστές μας είπαν για μια διαδρομή για την οποία δεν είχαμε ακούσει ποτέ. Τελικά τη δοκιμάσαμε κι ήταν πράγματι πιο βατή απ’ ότι η διαδρομή μέσω Mbuji-Mayi. Επίσης, η βενζίνη ήταν φθηνότερη εκεί, αφού την έφερναν απ’ την Αγκόλα. Κόστιζε γύρω στα 1,7 ευρώ (2.000 CF) ανά λίτρο. Λίγο πριν την Kananga στρίψαμε νότια προς τη Luiza. Πριν τη Musumba έπρεπε να διασχίσουμε τον Ποταμό Luluwa. Υπήρχε σχεδία, που μπορεί να μεταφέρει και φορτηγό, αλλά ήταν ακριβή για να μεταφέρει αποκλειστικά τις μοτοσυκλέτες μας, οπότε χρησιμοποιήσαμε πιρόγα. Περάσαμε από τη Sandoa, το Kasaji και το Kolwezi. Μπορείτε να δείτε τη διαδρομή μας σε αρχείο GPX.

Ολόκληρη η διαδρομή ήταν 2.500 χλμ. και μας πήρε 13 μέρες χωρίς να βιαστούμε. Σίγουρα γίνεται και πιο γρήγορα. Πάντως γι’ αυτοκίνητο ακόμη κι αυτή η διαδρομή θα ήταν βασανιστική, αφού θα ήταν αδύνατον να παρακαμφτούν τα δύσβατα κομμάτια του δρόμου μέσω των μονοπατιών. Επίσης, επειδή από κάποια κομμάτια αυτής της διαδρομής σπάνια περνούν φορτηγά, εάν τ’ όχημά σας σας εγκαταλείψει, θα ‘ναι δύσκολο να βρείτε βοήθεια.

 

Μπλόκα

Σ’ όλη τη χώρα μας σταμάτησαν σε 20 μπλόκα και σχεδόν όλοι μας ζήτησαν να τους δωροδοκήσουμε. Κάποιοι έπαιρναν τα έγγραφά μας και δε μας τα έδιναν αν δεν τους πληρώναμε. Επιμέναμε και τελικά δε χρειάστηκε να δώσουμε χρήματα σε κανέναν. Πάντως στη διαδρομή αυτήν που κάναμε υπάρχουν λιγότερα μπλόκα κι οι αστυνομικοί δεν είναι όσο αδίστακτοι είναι αυτοί στη διαδρομή μέσω του Mbuji-Mayi.

 

Ψηφιακοί χάρτες

Οι Open Street Maps είναι τέλειοι ακόμη και για τη διαδρομή προς το Lubumbashi!

Μερικές κρατικές υπηρεσίες, μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση, η εκτός δρόμου διαδρομή για να μπει κανείς στη χώρα, αλλά κι ολόκληρη η διαδρομή μέχρι το Lubumbashi, που μας υπέδειξαν κάποιοι ντόπιοι: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.

 

Ελεύθερη κατασκήνωση

Απ’ την Tshikapa μέχρι τη Luiza, πολλές φορές δε βρίσκαμε χώρο για ελεύθερη κατασκήνωση, αφού είτε η περιοχή είναι κατοικημένη είτε έχει πυκνή βλάστηση. Αναγκαστικά, ζητούσαμε την άδεια του αρχηγού σε κάποιο χωριό και στήναμε εκεί το αντίσκηνό μας. Αυτό, όμως, σήμαινε πως πάνω από πενήντα άτομα μαζεύονταν γύρω μας και δε μας άφηναν ήσυχους ούτε στιγμή μέχρι να ξαπλώσουμε για ύπνο. Δεν πείραζαν τα πράγματά μας, αλλά η κατάσταση ήταν ενοχλητική όταν συνεχιζόταν για μέρες. Μια εναλλακτική λύση είναι η κατασκήνωση σε ιεραποστολές που υπάρχουν σε κάποιες κωμοπόλεις. Στην Επαρχία Katanga βρίσκαμε ερημικά μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση, οπότε εκεί απολαύσαμε το τοπίο με την ησυχία μας.

 

Where is mad nomad
Newsletter
Loading...Loading...


Τα βιβλία μου

Επανακυκλοφόρησε το βιβλίο σχετικά με το ταξίδι μου στην Ασία!

 

27 πανσέληνοι στην Ανατολή

27 πανσέληνοι στην Ανατολή   Facebook

Awarded by
Jupiter's Traveller