ΒΔ Αφρική
Μαρόκο (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2013)
Βίζα
Δε χρειάζεται για τους Ευρωπαίους.
Άλλα έγγραφα
Συμπληρώστε τα στοιχεία σας στο fiche και τυπώστε γύρω στα είκοσι, γιατί τα ζητούν συνεχώς στα μπλόκα της Δυτικής Σαχάρας (από το Tan Tan και προς τα νότια).
Ψηφιακοί χάρτες
Ο χάρτης του Olaf είναι ιδιαίτερα λεπτομερής για εκτός δρόμου διαδρομές στο Μαρόκο. Έχει τις περισσότερες πίστες του Sahara Overland.
Μπορείτε να κατεβάσατε τα στίγματά μας με κάποιες από τις εκτός δρόμου διαδρομές από το Sahara Overland του Chris Scott, κάποια όμορφα μέρη για κατασκήνωση κι άλλα χρήσιμα σημεία σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Είναι πολύ εύκολη, ιδιαίτερα στην έρημο. Οι Μαροκινοί είναι ιδιαίτερα διακριτικοί και φιλικοί. Αν σας ανακαλύψουν, όμως, παιδιά, κατά πάσα πιθανότητα δε θα σας αφήσουν σε ησυχία μέχρι να μαζευτούν στα σπίτια τους το βράδυ.
Μαυριτανία (Νοέμβριος 2013)
Βίζα
Από την πρεσβεία στο Rabat, Μαρόκο
Έκδοση: Αυθημερόν, χωρίς προβλήματα
Διάρκεια: Ενός μήνα, μονής εισόδου
Κόστος: 31,15 ευρώ (340 dirhams)
Σύνορα
Δυτική Σαχάρα – Μαυριτανία: Δε δέχονται να σφραγίσουν το Carnet de Passages en Douane, αν δεν αναφέρει τη Μαυριτανία στο οπισθόφυλλο. Έτσι είναι υποχρεωτική η αγορά του passe avant έναντι 10 €. Προσοχή: αρχικά χορηγούν το passe avant μόνο για μια ‘βδομάδα. Ζητείστε το για όσο διαρκεί η βίζα σας ή όσο θέλετε να μείνετε στη χώρα. Διαφορετικά, μπορείτε να το ανανεώσετε δωρεάν στο τελωνείο κάποιας πόλης. Ασφάλεια για το όχημά σας μπορείτε ν’ αγοράσετε στα σύνορα. Η Μαυριτανία δε συμπεριλαμβάνεται στην Καφέ Κάρτα.
Μαυριτανία – Σενεγάλη (Diama): Οι αστυνομικοί κι οι τελωνιακοί ζητούν 10 € ο καθένας για να κάνουν τη δουλειά τους. Φυσικά, δε δίνουν απόδειξη. Προφανώς, πρόκειται για χρήματα που βάζουν στην τσέπη τους. Αν δεν τους πληρώσετε, σας κρατούν το διαβατήριο, το δίπλωμα κι ό,τι άλλο δικό σας έχουν.
Άλλα έγγραφα
Συμπληρώστε τα στοιχεία σας στο fiche και τυπώστε γύρω στα τριάντα, γιατί τα ζητούν συνεχώς στα μπλόκα όλης της χώρας. Την ασφάλεια και τ’ άλλα έγγραφα των οχημάτων μας δεν τα έλεγξαν ποτέ.
Ψηφιακοί χάρτες
Στίγματα κι ολόκληρες οι πίστες από κάποιες εκτός δρόμου διαδρομές του Sahara Overland από τον Chris Scott. Τα στίγματα της διαδρομής προς τα σύνορα Diama, όπως και κάποια άλλα, έχουν δημιουργηθεί από την ομάδα του Kapp2Cape. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Απίστευτα εύκολη, αφού το μεγαλύτερο μέρος της χώρας αποτελείται από ένα άδειο, ερημικό τοπίο! Να ξέρετε, όμως, πως οι αστυνομικοί στα μπλόκα καλό θα είναι να μη μάθουν πως κατασκηνώσατε ελεύθερα. Αν πλησιάζει η νύχτα και δεν έχει ξενοδοχείο στην περιοχή, μπορεί να σας κρατήσουν για να κατασκηνώσετε έξω από το αστυνομικό τμήμα.
Σενεγάλη (Δεκέμβριος 2013)
Βίζα
Από την πρεσβεία στη Nouakchott, Μαυριτανία
Έκδοση: Σε μια μέρα, εάν έχει προηγηθεί η δήλωση και πληρωμή μέσω διαδικτύου. Μην περιμένετε να λάβετε δεύτερο e-mail για τη δήλωσή σας. Επισκεφτείτε την πρεσβεία με τη σελίδα που σας ήρθε στο πρώτο e-mail, καθώς και φωτοτυπίες από τις πέντε πρώτες σελίδες του διαβατηρίου σας. Πρόσκληση, κρατήσεις σε ξενοδοχεία κι αεροπορικό εισιτήριο δε χρειάζονται.
Διάρκεια: Τριών μηνών, πολλαπλών εισόδων
Κόστος: 52,50 ευρώ
Σύνορα
Μαυριτανία – Σενεγάλη (Diama): Οι αστυνομικοί ζητούν 10 ευρώ για να σφραγίσουν το διαβατήριο. Φυσικά, δε δίνουν απόδειξη. Προφανώς, πρόκειται για χρήματα που βάζουν στην τσέπη τους. Αν δεν τους πληρώσετε, σας κρατούν το διαβατήριο, το δίπλωμα κι ό,τι άλλο δικό σας έχουν. Πρέπει, επίσης, να πληρώσετε 4.000 CFA (6,10 ευρώ) για να διασχίσετε τη γέφυρα, αλλά απ’ τους τουρίστες ζητούν 10 ευρώ.
Σενεγάλη – Γουινέα-Μπισάου (Mpak): Αυτά ήταν τα πρώτα σύνορα που περάσαμε στην Αφρική χωρίς να πληρώσουμε τίποτα! Κανείς δε μας ζήτησε φιλοδώρημα!
Τελωνείο
Συνήθως στα σύνορα δε δέχονται να σφραγίσουν το Carnet de Passages en Douane, εκτός κι αν βγαίνετε από τη Σενεγάλη. Έτσι στα σύνορα σας δίνουν passe avant για τρεις μέρες έναντι 7,63 ευρώ (5.000 CFA). Ίσως να καταφέρετε ν’ ανανεώσετε το passe avant για 1-2 μέρες σε κάποιο τελωνείο, αν πληρώσετε ξανά το ίδιο ποσό. Πριν λήξει, πρέπει να επισκεφτείτε το τελωνείο στο λιμάνι του Dakar, για να σφραγίσετε δωρεάν το Carnet de Passages en Douane. Ανατολικά από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, στην οδό Boulevard de la Libération, θα δείτε μια τεράστια επιγραφή “Douane” (τελωνείο). Μπείτε μέσα και ξεκινήστε από το δεύτερο όροφο, από το γραφείο με την επιγραφή: “Secrétariat du Chef de Bureau”. Θα έρθουν διάφοροι που θα θέλουν να σας βοηθήσουν, αλλά φυσικά θα θέλουν να πληρωθούν στο τέλος. Μπορείτε, όμως, να ολοκληρώσετε τη διαδικασία μόνος σας. Όπως και να ‘χει, διαρκεί περίπου δυο ώρες.
Ασφάλεια για τις μοτοσυκλέτες
Η ασφάλεια που πουλούν στα σύνορα έχει τουλάχιστον τη διπλή τιμή από τις τιμές των ασφαλιστικών γραφείων. Είναι πολύ καλύτερα ν’ αγοράσετε ασφάλεια για τη Σενεγάλη από κάποιο γραφείο πριν μπείτε στη χώρα. Ένας τίμιος ασφαλιστής στο Ziguinchor είναι ο:
Cheick Jidiane Barro
La Prevoyance Assurances
Rue Javelier
Pres du Restaurant “Le Kasse”
Escale Ziguinchor
Τηλέφωνο: (+221) 77 558 57 77
Συνεργεία για μοτοσυκλέτες
Mad Bikes: Καλός μάστορας για μεγάλες μοτοσυκλέτες. Έχει ελαστικά κι άλλα ανταλλακτικά. Τηλέφωνο: (+221) 77 450 66 67, Συντεταγμένες: N14 45.307 W17 28.343
Άλλος μάστορας για μεγάλες μοτοσυκλέτες, που έχει ελαστικά κι άλλα ανταλλακτικά. Τηλέφωνο: (+221) 77 648 56 10, Συντεταγμένες: N14 43.614 W17 30.004
Αν χρειάζεστε καλό συγκολλητή γι’ αλουμίνιο ή άλλες εργασίες, μια από τις καλύτερες επιλογές είναι το μηχανουργείο στο: N14 41.564 W17 25.888
Ψηφιακοί χάρτες
Στίγματα με μερικά όμορφα μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση, μηχανικούς, πρεσβείες κι άλλα χρήσιμα σημεία. Τα περισσότερα στίγματα έχουν δημιουργηθεί από την ομάδα του Kapp2Cape. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Υπάρχουν αμέτρητα κατάλληλα μέρη στη σαβάνα, τα τροπικά δάση και τις ερημικές παραλίες. Οι Σενεγαλέζοι είναι διακριτικοί και δεν ενοχλούν.
Γουινέα-Μπισάου (Δεκέμβριος 2013)
Βίζα
Από το προξενείο στο Ziguinchor, Σενεγάλη (N12 34.832 W16 16.054)
Στην πρεσβεία στο Dakar μας ζήτησαν 45.000 CFA!
Έκδοση: Επιτόπου
Διάρκεια: Ενός μήνα, διπλής εισόδου
Κόστος: 30,49 ευρώ (20.000 CFA)
Σύνορα
Σενεγάλη – Γουινέα-Μπισάου (Mpak): Αυτά ήταν τα πρώτα σύνορα που περάσαμε στην Αφρική χωρίς να πληρώσουμε τίποτα! Κανείς δε μας ζήτησε φιλοδώρημα! Σφραγίσαμε τα Carnet de Passages en Douane, αλλά αν δεν έχετε, απλά αγοράζετε passe avant.
Γουινέα-Μπισάου – Γουινέα (Candembel): Στο χωριό Candembel περιμέναμε μερικά λεπτά για να ‘ρθει ο αστυνομικός, ο οποίος μας σφράγισε τα διαβατήρια και τα Carnet de Passages en Douane χωρίς να μας ζητήσει φιλοδώρημα! Μπήκαμε στη Γουινέα διασχίζοντας τα σύνορα μέσα από κάποια μονοπάτια.
Ψηφιακοί χάρτες
O Garmin City Navigator Pan-Africa NTU 2013.30 είναι πολύ χρήσιμος αν θέλετε να περιπλανηθείτε στα βάθη της σαβάνας. Έχει πάρα πολλούς χωματόδρομους. Πολλοί απ’ αυτούς στην πραγματικότητα είναι μονοπάτια, που συνήθως είναι βατά για μοτοσυκλέτες. Αρκετοί χωματόδρομοι που δείχνει ο χάρτης δεν υπάρχουν, ενώ άλλοι δεν είναι σωστά χαρτογραφημένοι. Αρκετά χωριά φαίνονται στο χάρτη σε λάθος σημείο.
Οι Open Street Maps είναι ιδιαίτερα ακριβείς, αλλά δυστυχώς, υστερούν σε λεπτομέρεια. Αρκετοί χωματόδρομοι, ακόμη και κάποιοι μεγάλοι και βατοί, που χρησιμοποιούνται τακτικά, δε φαίνονται στο χάρτη.
Η εκτός δρόμου διαδρομή που μας οδήγησε στη Γουινέα, δυο όμορφα μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση κι ένα ενδιαφέρον μέρος για να επισκεφτείτε: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Υπάρχουν πανέμορφα μέρη στη σαβάνα κι οι ντόπιοι δεν ενοχλούν.
Γουινέα (Ιανουάριος 2014)
Βίζα
Από την πρεσβεία στο Dakar, Σενεγάλη (N14 41.847 W17 27.852)
Έκδοση: Σε μια μέρα, χωρίς προβλήματα.
Διάρκεια: Ενός μήνα, μιας εισόδου
Κόστος: 53,36 ευρώ (35.000 CFA)
Σύνορα
Γουινέα-Μπισάου – Γουινέα (Kissomaya): Μπήκαμε στη Γουινέα οδηγώντας σε μονοπάτια μέσα στη σαβάνα, οπότε δεν περάσαμε από κανονικό συνοριακό σταθμό. Περάσαμε μερικά χωριά της Γουινέας, όπου μας έλεγχαν τα διαβατήρια, αλλά δε μπορούσαν να μας τα σφραγίσουν. Μερικές φορές μας ζήτησαν το πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά του κίτρινου πυρετού. Μετά από περίπου 30 χλμ. φτάσαμε στο χωριό Kissomaya, όπου δυο αστυνομικοί σφράγισαν τα διαβατήριά μας. Μας ζήτησαν 1,52 ευρώ (1.000 CFA) φιλοδώρημα, αλλά καταφέραμε να το γλυτώσουμε.
Γουινέα – Ακτή Ελεφαντοστού (Tounkarata): Σε μια καλύβα στο χωριό μας σφράγισαν τα διαβατήρια και δε μας ζήτησαν κανένα άλλο έγγραφο ούτε για εμάς ούτε για τις μοτοσυκλέτες.
Ψηφιακοί χάρτες
O Garmin City Navigator Pan-Africa NTU 2013.30 είναι πολύ χρήσιμος αν θέλετε να περιπλανηθείτε στα βάθη της σαβάνας. Έχει πάρα πολλούς χωματόδρομους. Πολλοί απ’ αυτούς στην πραγματικότητα είναι μονοπάτια, που συνήθως είναι βατά για μοτοσυκλέτες. Αρκετοί χωματόδρομοι που δείχνει ο χάρτης δεν υπάρχουν, ενώ άλλοι δεν είναι σωστά χαρτογραφημένοι. Αρκετά χωριά φαίνονται στο χάρτη σε λάθος σημείο.
Οι Open Street Maps είναι ιδιαίτερα ακριβείς, αλλά δυστυχώς, υστερούν σε λεπτομέρεια. Αρκετοί χωματόδρομοι, ακόμη και κάποιοι μεγάλοι και βατοί, που χρησιμοποιούνται τακτικά, δε φαίνονται στο χάρτη.
Ολόκληρη η διαδρομή μας στη χώρα, που θα σας βοηθήσει στα εκτός δρόμου κομμάτια, όμορφα μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση κι αξιόλογα μέρη για να επισκεφτείτε: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Η ορεινή περιοχή Fouta Djalon έχει παραδεισένια μέρη για κατασκήνωση, ενώ και στην υπόλοιπη χώρα δεν είναι δύσκολο να βρει κανείς ένα ήσυχο, όμορφο μέρος.
Ακτή Ελεφαντοστού (Ιανουάριος 2014)
Βίζα
Από την πρεσβεία στο Dakar, Σενεγάλη (N14 41.908 W17 27.522)
Έκδοση: Σε μια μέρα. Μας ζήτησαν το πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά του κίτρινου πυρετού. Πολύ πιθανόν να σας ζητηθεί επιστολή που να περιγράφει τη διαδρομή σας, καθώς και κράτηση σε ξενοδοχείο.
Διάρκεια: Τριών μηνών, πολλαπλών εισόδων
Κόστος: 99,09 ευρώ (65.000 CFA)
Σύνορα
Γουινέα – Ακτή Ελεφαντοστού (Sipilou): Σε μια καλύβα μας σφράγισαν τα διαβατήρια, ενώ λίγο πιο πέρα ήταν το τελωνείο, όπου απλά έλεγξαν τις άδειες των μοτοσυκλετών μας.
Ακτή Ελεφαντοστού – Γκάνα (Noé): Μας σφράγισαν τα διαβατήρια αμέσως και ξεμπερδέψαμε χωρίς πρόβλημα.
Ψηφιακοί χάρτες
Μερικές εκτός δρόμου διαδρομές, μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση κι η πρεσβεία της Γκάνας: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Επειδή το μεγαλύτερο μέρος της χώρας έχει μετατραπεί σε χωράφια, είναι λίγο δύσκολο να βρει κανείς χώρο για ελεύθερη κατασκήνωση. Τελικά βρίσκαμε, όμως, χώρο κι οι ντόπιοι που μας συναντούσαν ήταν πάντα φιλικοί.
Γκάνα (Φεβρουάριος 2014)
Βίζα
Από την πρεσβεία στο Abidjan, Ακτή Ελεφαντοστού (N5 21.533 W3 59.238)
Έκδοση: Σε μια μέρα. Οι περισσότερες πρεσβείες της Γκάνας απαιτούν να εκδώσει κανείς τη βίζα του στη χώρα που κατοικεί. Έτσι αρνούνταν να μας δώσουν βίζα στην Ακτή Ελεφαντοστού. Τους εξηγήσαμε πως είμαστε ήδη στο δρόμο για μήνες, οπότε δε μπορούσαμε να πάρουμε τη βίζα από τη χώρα μας. Επίσης, τους δείξαμε πρόσκληση από κάτοικο της Γκάνας και κράτηση ξενοδοχείου και τελικά μας έδωσαν τη βίζα.
Διάρκεια: Ενός μήνα, μιας εισόδου
Κόστος: 45,74 ευρώ (30.000 CFA)
Σύνορα
Ακτή Ελεφαντοστού – Γκάνα (Noé): Μας ζήτησαν κατευθείαν τα Carnet de Passages en Douane και τα έλεγξαν τρεις φορές στα σύνορα. Τα γραφεία, πάντως, είναι αρκετά οργανωμένα κι οι υπάλληλοι λειτουργούν αποτελεσματικά.
Γκάνα – Μπουρκίνα Φάσο (Tumu): Οι φιλικοί υπάλληλοι μας σφράγισαν τ’ απαραίτητα έγγραφα και σε είκοσι λεπτά διασχίσαμε τα σύνορα χωρίς πρόβλημα.
Ψηφιακοί χάρτες
Οι Open Street Maps ακόμη και σε μεγάλες πόλεις, όπως το Kumasi, έχουν μόνο τους κεντρικούς δρόμους. O Garmin City Navigator Pan-Africa NTU 2013.30, αντιθέτως, έχει πάρα πολλές λεπτομέρειες τόσο μέσα, όσο κι έξω από τις πόλεις.
Μερικές εκτός δρόμου διαδρομές, μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση (μη χάσετε το “Deserted Lodge!!!”) κι αξιόλογα μέρη για να επισκεφτείτε: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Υπάρχουν όμορφες παραλίες στα νότια, αλλά οι ντόπιοι μας δημιούργησαν αρκετά προβλήματα. Ένα παιδί, με το οποίο παίζαμε, αργότερα μας έκλεψε το κινητό τηλέφωνο. Στην περιοχή ανάμεσα στο Ho και το Hohoe κάποιοι χωρικοί μας πέρασαν για εγκληματίες, οπότε περικυκλωθήκαμε από ένα τσούρμο αστυνομικούς με αυτόματα όπλα! Καταλήξαμε να στήσουμε το αντίσκηνό μας έξω από το αστυνομικό τμήμα. Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ιστορία στο αντίστοιχο άρθρο. Η σαβάνα του βορρά έχει περισσότερα ερημικά μέρη και κάπως πιο φιλικούς ανθρώπους.
Μπουρκίνα Φάσο (Μάρτιος 2014)
Βίζα
Από την πρεσβεία στην Accra, Γκάνα
Έκδοση: Αυθημερόν, χωρίς προβλήματα
Διάρκεια: Τριών μηνών, μιας εισόδου
Κόστος: 46,17 ευρώ (146 Cedi)
Σύνορα
Γκάνα – Μπουρκίνα Φάσο (Tumu): Μας σφράγισαν τα διαβατήρια και προκειμένου να μην πληρώσουμε το passe avant, χρησιμοποιήσαμε τα Carnet de Passages en Douane.
Μπουρκίνα Φάσο – Τόγκο (Sinkasse): Μας σφράγισαν τ’ απαραίτητα έγγραφα χωρίς πρόβλημα.
Ψηφιακοί χάρτες
Οι Open Street Maps δεν έχουν αρκετές λεπτομέρειες στις απομακρυσμένες εκτός δρόμου διαδρομές. O Garmin City Navigator Pan-Africa NTU 2013.30 είναι ακόμη χειρότερος και παραπλανητικός. Ο Garmap Sub-Saharan Africa Streetmaps 2012.2 είναι ο καλύτερος, με πολλές λεπτομέρειες, ονόματα χωριών κι εκτός δρόμου διαδρομές!
Μερικές εκτός δρόμου διαδρομές, μέρη για ελεύθερη κατασκήνωση, αξιόλογα μέρη για να επισκεφτείτε και μερικές πρεσβείες: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Υπάρχει αρκετός χώρος στη σαβάνα κι οι ντόπιοι δεν ενοχλούν.
Τόγκο και Μπενίν (Μάρτιος 2014)
Βίζα
Visa Touristique Entente (για Τόγκο, Μπενίν, Μπουρκίνα Φάσο, Νίγηρα και Ακτή Ελεφαντοστού) από την Υπηρεσία Διαβατηρίων στην Ouagadougou, Μπουρκίνα Φάσο (N12 21.616 W1 32.411)
Έκδοση: Σε τρεις μέρες. Απ’ ό,τι καταλάβαμε, η βίζα εκδίδεται πια μόνο στην Ouagadougou και το Niamey.
Διάρκεια: Δύο μηνών, μιας εισόδου. Η βίζα ισχύει μόνο για συνεχόμενο ταξίδι συνολικής διάρκειας δύο μηνών, ξεκινώντας από την ημερομηνία έκδοσης, ανάμεσα στα πέντε κράτη που καλύπτει. Αν μεσολαβήσει επίσκεψη σ’ άλλο κράτος, η βίζα ακυρώνεται.
Κόστος: 38,11 ευρώ (25.000 CFA)
Σύνορα
Μπουρκίνα Φάσο – Τόγκο (Sinkasse): Αναγνώρισαν αμέσως τη Visa Touristique Entente. Προκειμένου να μην πληρώσουμε το passe avant, χρησιμοποιήσαμε τα Carnet de Passages en Douane.
Τόγκο – Μπενίν (Hilla Condji): Μας σφράγισαν τα έγγραφα χωρίς προβλήματα. Μπαίνοντας στο Μπενίν δε χρειάστηκε ν’ αγοράσουμε ούτε passe avant, αλλά ούτε και να σφραγίσουμε τα Carnet de Passages en Douane.
Μπενίν – Νιγηρία (Illara): Σφράγισαν τα διαβατήριά μας γρήγορα και χωρίς προβλήματα.
Ψηφιακοί χάρτες
Οι Open Street Maps δεν έχουν αρκετές λεπτομέρειες στις απομακρυσμένες εκτός δρόμου διαδρομές. O Garmin City Navigator Pan-Africa NTU 2013.30 είναι ακόμη χειρότερος και παραπλανητικός. Ο Garmap Sub-Saharan Africa Streetmaps 2012.2 είναι ο καλύτερος, με πολλές λεπτομέρειες, ονόματα χωριών κι εκτός δρόμου διαδρομές!
Μερικές όμορφες, εκτός δρόμου διαδρομές, το Chez Monique κι η πρεσβεία της Λ. Δ. του Κονγκό: μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Στα βόρεια μπορεί να βρει κανείς χώρο στη σαβάνα, αλλά στο νότο, που είναι πιο πυκνοκατοικημένος, δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος.
Νιγηρία (Απρίλιος 2014)
Βίζα
Από την πρεσβεία στην Ouagadougou, Μπουρκίνα Φάσο (N12 18.331 W1 31.265)
Έκδοση: Σε δυο μέρες. Οι μέρες που η πρεσβεία ασχολείται με βίζες είναι η Τρίτη κι η Πέμπτη, από τις 10:00 μέχρι τις 12:00. Η αίτηση γίνεται μια απ’ αυτές τις μέρες κι η βίζα είναι έτοιμη την επόμενη μέρα που η πρεσβεία ασχολείται με βίζες. Δε μας ζητήθηκε πρόσκληση ούτε να είμαστε κάτοικοι της Μπουρκίνα Φάσο!
Διάρκεια: Τριών μηνών, μιας εισόδου
Κόστος: 113,58 ευρώ (74.500 CFA). Για τους Έλληνες είχαν μια από τις πιο ακριβές τιμές!
Σύνορα
Μπενίν – Νιγηρία (Illara): Η Υπηρεσία Διαβατηρίων και το τελωνείο είναι κρυμμένα σε κάποια γωνιά της πόλης, αλλά μπορεί να σας οδηγήσει εκεί κάποιος από τους συνοριακούς υπαλλήλους. Κανείς δε μας ζήτησε να τον δωροδοκήσουμε! Σφράγισαν τα διαβατήριά μας κι έγραψαν την ημερομηνία μέχρι την οποία μπορούμε να μείνουμε στη χώρα. Ακόμη κι αν η βίζα λήγει αργότερα, αν γράψουν προγενέστερη ημερομηνία στη σφραγίδα, αυτή είναι η τελική διορία που έχετε για να βγείτε από τη Νιγηρία. Γι’ αυτό είναι καλύτερα να τους ζητήσετε να γράψουν στη σφραγίδα την ημερομηνία που λήγει η βίζα σας. Μας σφράγισαν και τα Carnet de Passages en Douane. Μετά τα σύνορα υπάρχουν πάνω από δέκα μπλόκα, τα οποία φαίνεται να είναι νόμιμα, οπότε πρέπει να σταματάτε.
Νιγηρία – Καμερούν (Mfum): Μας σφράγισαν τα έγγραφα χωρίς να μας ζητήσουν φιλοδώρημα.
Μπλόκα
Υπάρχουν πολλά μπλόκα στους δρόμους της Νιγηρίας από την αστυνομία, το στρατό, τους τελωνειακούς, την υπηρεσία δίωξης ναρκωτικών, την υπηρεσία αλλοδαπών κι ένα σωρό άλλες αρχές. Επίσης, κάποιοι στήνουν μπλόκα, συνήθως σε απομακρυσμένες περιοχές, για να μαζεύουν χρήματα από τους οδηγούς. Σ’ αυτούς μπορείτε να μη σταματάτε, αν δε σας αναγκάσουν να σταματήσετε με τη μπάρα που έχει καρφιά και τη βάζουν για να κλείσουν το δρόμο. Αυτή την τεχνική χρησιμοποιούν και πολλές νιγηριανές αρχές.
Οι ντόπιοι μοτοσυκλετιστές, ακόμη κι αν περιμένουν τ’ αυτοκίνητα στο μπλόκο, τα προσπερνούν, κορνάρουν χαιρετώντας τους αστυνομικούς και φεύγουν. Αυτή είναι καλή τεχνική. Εάν, όμως, σας κάνουν νόημα να σταματήσετε σ’ ένα από αυτά τα νόμιμα μπλόκα, θα προτείναμε να το κάνετε. Μας σταμάτησαν έντεκα φορές στη Νιγηρία, αλλά οι αστυνομικοί κι οι στρατιωτικοί ήταν πάντα φιλικοί, ποτέ δε μας ζήτησαν φιλοδώρημα και δε μας έλεγξαν τίποτα. Τη μοναδική αρνητική εμπειρία την είχαμε όταν δε σταματήσαμε σε κάποιο μπλόκο της υπηρεσίας αλλοδαπών. Οι υπάλληλοι μας κυνήγησαν κι αφού έλεγχαν όλα μας τα πράγματα για δυο ώρες, μας έκλεψαν 50 ευρώ. Θα μπορούσαμε να το γλυτώσουμε εάν σταματούσαμε εξ αρχής στο μπλόκο τους. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο μας.
Ψηφιακοί χάρτες
Οι Garmap Sub-Saharan Africa Streetmaps 2012.2 αποδείχθηκαν γι’ άλλη μια φορά οι πιο λεπτομερείς χάρτες που είχαμε. Δείχνουν πολλές οδούς και σημεία μέσα στις πόλεις, αλλά και δρόμους έξω απ’ αυτές, καθώς και εκτός δρόμου διαδρομές.
Το προξενείο του Καμερούν στο Calabar, η συντομότερη διαδρομή από το Ibadan προς το Benin City κι από το Enugu προς το Calabar (στην τελευταία θα πρέπει να οδηγήσετε για λίγο σε χωματόδρομους και μονοπάτια και να φορτώσετε τη μοτοσυκλέτα σε πιρόγα για να διασχίσετε τον Cross River. Μας είπαν, όμως, πως υπάρχει γέφυρα λίγο πιο νότια απ’ τη διαδρομή που πήραμε): μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο σε μορφή GPX.
Ελεύθερη κατασκήνωση
Αποφύγαμε την ελεύθερη κατασκήνωση λόγω των κινδύνων στη Νιγηρία.