BaobabisΜπαομπάμπης
The bike of Elias
It’s time for me to introduce you to Baobabis! This is the motorcycle I will be riding to Africa and Middle East.

Baobabs are those characteristic African trees, you can’t have missed them. Babis is a nickname for the Greek name Haralambos. So, we made up a wordplay!
Characteristics
Honda XR 250 3S (MD30)
Engine : 250 c.c., single cylinder, air-cooled
Starter : electric & kick starter
Year of manufacture : 1995
Mileage before the trip : Unknown (maybe around 30,000 km. (18,641 miles))
Rebuilding
Before starting such an adventure we should rebuild and modify our motorbikes. The procedure was similar to the one I followed for my previous XR, but I did it even more carefully. For the engine rebuilding I trusted N.R.G. repair shop.
All the works that have been done are reported in detail below :
Engine
- Reconditioning of the cylinder
- Replacing of piston
- Replacing of piston pin and circlips
- Replacing of piston springs
- Replacing of rod
- Replacing of cam chain
- Replacing of cam chain tensioner
- Replacing of cam chain slider
- Replacing of exhaust & intake valves
- Grinding of valve seats
- Replacing of valve stem seals
- Replacing of all gaskets
- Replacing of all bearings
- Replacing of all seals
- Replacing of all copper washers
- Replacing of all o-rings
- Cleaning of oil strainer screens in the clutch compartment and on the frame
Transmission and final drive
- Replacing of starter outer
- Replacing of clutch nut
- Replacing of chain slider on the swingarm
- Replacing of chain slider below the swingarm, at the front
- Replacing of sprockets
- Replacing of chain
- Replacing of all gaskets
- Replacing of all bearings
- Replacing of all seals
- Replacing of all copper washers
- Replacing of all o-rings
- Replacing of clutch cable
Fuel and air supply
- Cleaning of carburetor
- Replacing of carburetor’s small diaphragm
- Replacing of carburetor’s o-rings
- Replacing of accelerator cables
- Replacing of air filter
Exhaust
- Painting of exhaust muffler & pipes
- Replacing of the gaskets between the exhaust pipes and the cylinder head ports
Suspension
- Replacing of swingarm, shock’s arm & linkage bearings
- Servicing of front & rear suspensions
Frame
- Welding around the sidestand
- Painting of frame
- Painting of the rack for panniers
- Replacing of the bolt & nut which hold the frame, the swingarm and the engine
Wheels
- Replacing of wheel bearings & seals
- Replacing of tubes and tires
Brakes
- Renewal of brake fluid on front and rear brake systems
- Replacing of brake discs and pads
- Replacing of brake fluid seals and dust seals on the caliper pistons of front and rear brake system
- Servicing of front and rear brake master cylinders
- Replacing of pad guide (spring) on the rear brake’s caliper
- Replacing of dust seals on the rear brake’s lever
Electrical system
- Replacing of starter’s brushes
- Replacing of starter’s relay
- Servicing of wiring loom
Accessories
- Replacing of speedometer cable
Η μοτοσυκλέτα του Ηλία
Σας συστήνω τον Μπαομπάμπη! Αυτή είναι η μοτοσυκλέτα με την οποία θα ταξιδέψω στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Τα μπαομπάμπ είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά δέντρα της Αφρικής, που σίγουρα θα έχετε δει στην οθόνη.
Χαρακτηριστικά
Honda XR 250 3S (MD30)
Κινητήρας : 250 κ. εκ., μονοκύλινδρος, αερόψυκτος
Εκκίνηση : μίζα & μανιβέλα
Έτος κατασκευής : 1995
Χιλιόμετρα πριν το ταξίδι : Άγνωστο (ίσως γύρω στα 30.000 χλμ.)
Ανακατασκευή
Πριν ξεκινήσουμε για ένα τέτοιο ταξίδι, έπρεπε να ανακατασκευάσουμε και να βελτιώσουμε τις μοτοσυκλέτες μας. Η διαδικασία έγινε όπως είχα κάνει την ανακατασκευή και του προηγούμενου XR μου, μόνο που αυτή τη φορά έγινε ακόμη πιο εξονυχιστικά. Τον κινητήρα τον εμπιστεύτηκα στο N.R.G. και στα έμπειρα χέρια του Δημήτρη Κατηγιάννη.
Παρακάτω φαίνονται αναλυτικά οι εργασίες που έγιναν :
Κινητήρας
- Ρεκτιφιέ
- Αλλαγή πιστονιού
- Αλλαγή πίρου πιστονιού & ασφαλειών
- Αλλαγή ελατηρίων πιστονιού
- Αλλαγή μπιέλας
- Αλλαγή καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή τεντωτήρα καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή γλίστρας καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή βαλβίδων εξαγωγής & εισαγωγής
- Τρίψιμο βαλβίδων
- Αλλαγή τσιμουχάκια βαλβίδων
- Αλλαγή όλων των φλαντζών
- Αλλαγή όλων των ρουλεμάν
- Αλλαγή όλων των τσιμούχων
- Αλλαγή όλων των χάλκινων ροδέλων
- Αλλαγή όλων των o-rings
- Καθάρισμα σίτας λαδιού στο θάλαμο του συμπλέκτη & σίτας λαδιού στο πλαίσιο, εκεί που παίρνει το λάδι
Μετάδοση
- Αλλαγή κόμπλερ μίζας
- Αλλαγή παξιμαδιού καμπάνας
- Αλλαγή γλίστρας αλυσίδας πάνω στο ψαλίδι
- Αλλαγή γλίστρας αλυσίδας κάτω από το ψαλίδι, μπροστά
- Αλλαγή γραναζιών αλυσίδας κίνησης
- Αλλαγή αλυσίδας κίνησης
- Αλλαγή όλων των φλαντζών
- Αλλαγή όλων των ρουλεμάν
- Αλλαγή όλων των τσιμούχων
- Αλλαγή όλων των χάλκινων ροδέλων
- Αλλαγή όλων των o-rings
- Αλλαγή ντίζας συμπλέκτη
Τροφοδοσία
- Καθάρισμα καρμπιρατέρ
- Αλλαγή διαφράγματος επιτάχυνσης (πλαϊνού) του καρμπιρατέρ
- Αλλαγή o-rings του καρμπιρατέρ
- Αλλαγή ντιζών γκαζιού
- Αλλαγή φίλτρου αέρος
Εξαγωγή
- Βάψιμο εξάτμισης και λαιμών
- Αλλαγή 2 ζουάν εξάτμισης
Ανάρτηση
- Αλλαγή ρουλεμάν ψαλιδιού & μοχλικών
- Επισκευή μπροστινής & πισινής ανάρτησης
Πλαίσιο
- Συγκόλληση γύρω απ’ τον πλαγιοστάτη
- Βάψιμο πλαισίου
- Βάψιμο σχαρών
- Αλλαγή άξονα και παξιμαδιού που πιάνει το πλαίσιο, το ψαλίδι και τον κινητήρα
Τροχοί
- Αλλαγή ρουλεμάν & τσιμούχων τροχών
- Αλλαγή σαμπρέλων & ελαστικών
Φρένα
- Αλλαγή υγρών μπροστινού και πισινού φρένου
- Αλλαγή δισκόπλακων και τακακιών
- Αλλαγή λαστιχάκια στα έμβολα των δαγκάνων μπροστινού και πισινού φρένου
- Επισκευή αντλιών μπροστινού και πισινού φρένου
- Αλλαγή ελάσματος δαγκάνας πισινού φρένου στο σταθερό της μέρος, που πιάνει στο ψαλίδι
- Αλλαγή τσιμούχων στο λεβιέ του πισινού φρένου
Ηλεκτρικά
- Αλλαγή καρβουνακιών μίζας
- Αλλαγή ρελέ μίζας
- Επισκευή πλεξούδας
Αξεσουάρ
- Αλλαγή ντίζας κοντέρ