MotorcycleΜοτοσυκλέτα
Let’s not go through this again… You know why I chose the Honda XR 250 S for the third time in a row! If you don’t know the reason, then you can read the previous posts. Of course, these models are now over 25 years old, so rebuilding them is getting harder and harder. The XRs 250 that are available are often in a bad condition and finding spare parts can be a daunting task. Thankfully, with the right partners, the work was done properly! Why Not Cycles rebuilt the motorcycle’s rusty frame, strengthened it and modified it, which resulted in the best XR I’ve ever had! 3P Racing has an incredible range of spare parts, even for the XR, while Honda Davanopoulos supplied us with the original spare parts that we needed. eXTra Products once again undertook the rebuilding of the weathered suspensions and provides us with the XR consumables, while Kournoutis’ engineering shop in Larisa took over the engine overhaul. All the mechanical work was done by the experienced Dimitris Katigiannis in his NRG Motoaction repair shop.
Characteristics
Honda XR 250 S (MD30)
Engine: 250 c.c., single cylinder, air-cooled
Starter: electric & kick starter
Year of manufacture: 1995
Mileage before the trip: Unknown
On this video you can watch how we rebuilt Cactakis!
Ε, να μη λέμε πάλι τα ίδια… Ξέρετε γιατί επέλεξα για τρίτη φορά το Honda XR 250 S! Αν δεν ξέρετε, διαβάστε τα προηγούμενα. Βέβαια, αυτά τα μοντέλα είναι πλέον 25 ετών, οπότε γίνεται όλο και πιο δύσκολη η ανακατασκευή τους. Τα XR 250 που κυκλοφορούν είναι συχνά σε άθλια κατάσταση και τ’ ανταλλακτικά αρχίζουν να γίνονται δυσεύρετα. Ευτυχώς, με τους κατάλληλους συνεργάτες, έγινε σωστή δουλειά! Το εργαστήριο της Why Not Cycles ανακατασκεύασε το σκουριασμένο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, το ενίσχυσε και το τροποποίησε με πατέντες, που το κάνουν καλύτερο από κάθε άλλο XR που είχα! Η 3P Racing έχει μια απίστευτη γκάμα ανταλλακτικών ακόμη και για το XR, ενώ η Honda Δαβανόπουλος μας προμήθευσε με τα γνήσια ανταλλακτικά που χρειαστήκαμε. Η eXTra Products ανέλαβε γι’ άλλη μια φορά τις ταλαιπωρημένες αναρτήσεις και τα αναλώσιμα του XR, ενώ το μηχανουργείο του Κουρνούτη στη Λάρισα ανέλαβε το ρεκτιφιέ. Για τις μηχανολογικές εργασίες εμπιστευτήκαμε τα έμπειρα χέρια του Δημήτρη Κατηγιάννη στο συνεργείο NRG Motoaction.
Χαρακτηριστικά
Honda XR 250 S (MD30)
Κινητήρας: 250 κ. εκ., μονοκύλινδρος, αερόψυκτος
Εκκίνηση: μίζα & μανιβέλα
Έτος κατασκευής: 1995
Χιλιόμετρα πριν το ταξίδι: Άγνωστο
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε τη διαδικασία της ανακατασκευής του Κακτάκη!