LeonidaΛέων-είδα
Christina’s motorbike
Of course, it’s much more convenient if Christina uses an identical motorcycle with mine, so we can carry common spare parts and tools. This way it will be much easier to fix any mechanical faults on the road. In Greek “Leon ida” means “I saw a lion”! I am looking forward to the moment Christina will be screaming: “Leon ida”, but she will not be calling her motorbike!!!
Watch Leonida on the first video I ever filmed and check out one of the most important reasons I always choose this kind of motorbikes for my adventures.
Characteristics
Honda XR 250 3V (MD30)
Engine : 250 c.c., single cylinder, air-cooled
Starter : electric & kick starter
Year of manufacture : 1997
Mileage before the trip : Unknown
Rebuilding
Before starting such an adventure we should rebuild and modify our motorbikes. The procedure was similar to the one I followed for my previous XR, but I did it even more carefully. For the engine rebuilding I trusted the N.R.G. repair shop.
All the works that have been done are reported in detail below :
Engine
- Reconditioning of the cylinder
- Replacing of piston
- Replacing of piston pin and circlips
- Replacing of piston springs
- Replacing of cam chain
- Replacing of cam chain slider
- Replacing of exhaust & intake valves
- Grinding of valve seats
- Replacing of valve stem seals
- Replacing of all gaskets
- Replacing of all bearings
- Replacing of all seals
- Replacing of all copper washers
- Replacing of all o-rings
- Cleaning of oil strainer screens in the clutch compartment and on the frame
Transmission and final drive
- Replacing of chain slider on the swingarm
- Replacing of sprockets
- Replacing of chain
- Replacing of all gaskets
- Replacing of all bearings, except the crankshaft bearing at the side of alternator
- Replacing of all seals
- Replacing of all copper washers
- Replacing of all o-rings
- Replacing of clutch cable
Fuel and air supply
- Cleaning of carburetor
- Replacing of carburetor’s o-rings
- Replacing of accelerator cables
- Replacing of air filter
Exhaust
- Painting of exhaust muffler & pipes
- Replacing of the gaskets between the exhaust pipes and the cylinder head ports
Suspension
- Replacing of swingarm, shock’s arm & linkage bearings
- Servicing of front & rear suspensions
Frame
- Welding around the sidestand
- Painting of frame
Wheels
- Replacing of wheel bearings & seals
- Replacing of tubes and tires
Brakes
- Renewal of brake fluid on front and rear brake systems
- Replacing of brake discs and pads
- Replacing of brake fluid seals and dust seals on the caliper pistons of front and rear brake system
- Servicing of front and rear brake master cylinders
- Replacing of dust seals on the rear brake’s lever
Electrical system
- Servicing of wiring loom
Accessories
- Replacing of speedometer cable
Η μοτοσυκλέτα της Χριστίνας
Φυσικά, είναι προτιμότερο η Χριστίνα να έχει μια ολόιδια μοτοσυκλέτα με τη δική μου έτσι, ώστε να κουβαλάμε κοινά ανταλλακτικά και εργαλεία και να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη όταν έχουμε βλάβες στο δρόμο. Ανυπομονώ για τη στιγμή που η Χριστίνα θα φωνάζει: “Λέων είδα”, αλλά δε θα καλεί τη μοτοσυκλέτα της!!!
Δείτε τη Λέων-είδα στο πρώτο βιντεάκι που έφτιαξα ποτέ, καθώς και έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους διαλέγω πάντα τέτοιες μοτοσυκλέτες για τις περιπέτειές μου.
Χαρακτηριστικά
Honda XR 250 3V (MD30)
Κινητήρας : 250 κ. εκ., μονοκύλινδρος, αερόψυκτος
Εκκίνηση : μίζα & μανιβέλα
Έτος κατασκευής : 1997
Χιλιόμετρα πριν το ταξίδι : Άγνωστο
Ανακατασκευή
Πριν ξεκινήσουμε για ένα τέτοιο ταξίδι, έπρεπε να ανακατασκευάσουμε και να βελτιώσουμε τις μοτοσυκλέτες μας. Η διαδικασία έγινε όπως είχα κάνει την ανακατασκευή και του προηγούμενου XR μου, μόνο που αυτή τη φορά έγινε ακόμη πιο εξονυχιστικά. Τον κινητήρα τον εμπιστεύτηκα στο N.R.G. και στα έμπειρα χέρια του Δημήτρη Κατηγιάννη.
Παρακάτω φαίνονται αναλυτικά οι εργασίες που έγιναν :
Κινητήρας
- Ρεκτιφιέ
- Αλλαγή πιστονιού
- Αλλαγή πίρου πιστονιού & ασφαλειών
- Αλλαγή ελατηρίων πιστονιού
- Αλλαγή καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή γλίστρας καδένας εκκεντροφόρου
- Αλλαγή βαλβίδων εξαγωγής & εισαγωγής
- Τρίψιμο βαλβίδων
- Αλλαγή τσιμουχάκια βαλβίδων
- Αλλαγή όλων των φλαντζών
- Αλλαγή όλων των ρουλεμάν
- Αλλαγή όλων των τσιμούχων
- Αλλαγή όλων των χάλκινων ροδέλων
- Αλλαγή όλων των o-rings
- Καθάρισμα σίτας λαδιού στο θάλαμο του συμπλέκτη & σίτας λαδιού στο πλαίσιο, εκεί που παίρνει το λάδι
Μετάδοση
- Αλλαγή γλίστρας αλυσίδας πάνω στο ψαλίδι
- Αλλαγή γραναζιών αλυσίδας κίνησης
- Αλλαγή αλυσίδας κίνησης
- Αλλαγή όλων των φλαντζών
- Αλλαγή όλων των ρουλεμάν, εκτός από του στροφαλοφόρου στη μεριά του βολάν
- Αλλαγή όλων των τσιμούχων
- Αλλαγή όλων των χάλκινων ροδέλων
- Αλλαγή όλων των o-rings
- Αλλαγή ντίζας συμπλέκτη
Τροφοδοσία
- Καθάρισμα καρμπιρατέρ
- Αλλαγή o-rings του καρμπιρατέρ
- Αλλαγή ντιζών γκαζιού
- Αλλαγή φίλτρου αέρος
Εξαγωγή
- Βάψιμο εξάτμισης και λαιμών
- Αλλαγή 2 ζουάν εξάτμισης
Ανάρτηση
- Αλλαγή ρουλεμάν ψαλιδιού & μοχλικών
- Επισκευή μπροστινής & πισινής ανάρτησης
Πλαίσιο
- Συγκόλληση γύρω απ’ τον πλαγιοστάτη
- Βάψιμο πλαισίου
Τροχοί
- Αλλαγή ρουλεμάν & τσιμούχων τροχών
- Αλλαγή σαμπρέλων & ελαστικών
Φρένα
- Αλλαγή υγρών μπροστινού και πισινού φρένου
- Αλλαγή δισκόπλακων και τακακιών
- Αλλαγή λαστιχάκια στα έμβολα των δαγκάνων μπροστινού και πισινού φρένου
- Επισκευή αντλιών μπροστινού και πισινού φρένου
- Αλλαγή τσιμούχων στο λεβιέ του πισινού φρένου
Ηλεκτρικά
- Επισκευή πλεξούδας
Αξεσουάρ
- Αλλαγή ντίζας κοντέρ