ChoosingΗ επιλογή
Once again, I was looking for the ideal motorcycle for our expedition in Africa and Middle East. Based on my experience from my previous adventure, I set four requirements to be fulfilled by my next motorbike, which I present in order of priority:
1. Having both an electric and a kick starter
For all of you who have been following me on my previous journey, you probably still remember of the times I was regretting not having a motorcycle with a kick starter. I had to push my bike dozens of times to start the engine, every time its small battery went empty. Without doubt, a kick starter is more than necessary.
On the other hand, an electric starter is very useful, as it makes starting the engine a piece of cake. Besides, in hard conditions (e.g. on a steep slope or with an aching leg) it is very difficult to use a kick starter. In addition, on a journey like this, my motorcycle is more than a vehicle to me. It is my home, so an electric circuit is necessary in order to charge my camera, mobile phone, GPS device, intercom headset, laptop and so on.
2. Having a carburetor
With such a poor fuel quality in those countries I am traveling in, there is no chance for the fuel supply system not to choke up. It is easy to open and clean the carburetor anywhere. A fuel injection system, on the other hand, is hard to clean in the middle of nowhere and it is impossible to repair it there. It is not rare for those systems to fail, even in Greece, let alone in the extreme driving conditions we expose our motorcycles in such a trip.
3. Having an air-cooled engine
A liquid-cooled engine has many more parts that may break: radiator, pipes, thermostat, pump etc. Especially when riding off-road, breaking the radiator on a fall is not that difficult to happen.
4. Having an engine working in low compression
Because of the poor fuel quality we mentioned before, it is important for the engine to work in low compression, in order to last thousands of miles in such conditions. I should remind you that, on the mountains of Tajikistan, the only fuel I could find was of 73 octanes! Even in the rest of the areas where I was riding, it was not much better.
Naturally, what I seek on a motorcycle for such an endeavor is its reliability, and not its performance. I do not race. I make a long journey, during of which the stamina of the motorcycle is being tested. Always focusing on off-road riding, a light enduro is what I need.
I have tested many different motorbikes: Honda Dominator 250, Yamaha Serow 225, Beta Alp 4.0, Honda XR 400, even the latest Honda CRF 250X. Guess with what I ended up…
Does it ring a bell? Of course! It’s a Honda XR 250 S, just like the one I had during my previous trip! But this one has an important difference…
Have a closer look… It has both an electric and a kick starter! This makes it the vehicle of my dreams! No matter how many motorcycles I’ve tried, there is no other matching all my requirements.
On this video you can check out how we rebuilt our motorbikes!
Baobabis (the bike of Elias)
Leonida (the bike of Christina)
Γι’ άλλη μια φορά έψαξα εκτενώς για να βρω την ιδανική μοτοσυκλέτα για την αποστολή μας στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Βάσει της εμπειρίας μου από την προηγούμενη περιπέτειά μου, είχα θέσει τέσσερις βασικές προϋποθέσεις που θα έπρεπε να πληροί η επόμενη μοτοσυκλέτα μου, τις οποίες παραθέτω με σειρά σπουδαιότητας:
1. Να έχει μίζα και μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα
Όσοι παρακολουθούσατε το προηγούμενο ταξίδι μου, θα θυμάστε ακόμη πόσες φορές είχα μετανιώσει που η μοτοσυκλέτα μου δεν είχε μανιβέλα. Δεκάδες φορές χρειάστηκε να τη σπρώξω για να τη βάλω μπρος, όταν η μικρή της μπαταρία άδειαζε για οποιονδήποτε λόγο. Η μανιβέλα, λοιπόν, είναι απαραίτητη.
Η μίζα είναι κι αυτή πολύ χρήσιμη, γιατί διευκολύνει πάρα πολύ την εκκίνηση του κινητήρα. Εκτός αυτού, σε κάποιες δύσκολες καταστάσεις (π.χ. με τη μοτοσυκλέτα σε πλαγιά ή με χτυπημένο πόδι) είναι δύσκολο να πατήσει κανείς τη μανιβέλα. Επειδή η μοτοσυκλέτα σε μια τέτοια αποστολή δεν είναι μόνο το όχημά μου, αλλά και το σπίτι μου, χρειάζομαι το ηλεκτρικό κύκλωμά της, αφού εκεί θα φορτίζω τη φωτογραφική μηχανή, το κινητό, το GPS, την ενδοεπικοινωνία, τον Η/Υ κ.λ.π.
2. Να έχει καρμπιρατέρ
Με την απίστευτα χαμηλή ποιότητα της βενζίνης σ’ αυτές τις χώρες, δεν υπάρχει περίπτωση να μη βουλώσει το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Το καρμπιρατέρ το άνοιγα οπουδήποτε και το καθάριζα εύκολα. Ένα σύστημα ψεκασμού, όμως, δε θα μπορούσα να το καθαρίσω εκεί ούτε θα μπορούσα να επισκευάσω τα ηλεκτρονικά του. Σκεφτείτε πως αυτά τα συστήματα χαλάν ακόμη και στην Ελλάδα. Φανταστείτε τι θα πάθαιναν στις συνθήκες στις οποίες εκθέτουμε τις μοτοσυκλέτες μας σ’ ένα τέτοιο ταξίδι.
3. Να είναι αερόψυκτη
Ένας υδρόψυκτος κινητήρας έχει πολύ περισσότερα εξαρτήματα που μπορεί να χαλάσουν: ψυγείο, κολάρα, θερμοστάτη, αντλία νερού κ.α. Ειδικά στην εκτός δρόμου οδήγηση δεν είναι δύσκολο να σπάσει το ψυγείο σε κάποια πτώση.
4. Να λειτουργεί με χαμηλή συμπίεση
Πάλι λόγω της χείριστης ποιότητας της βενζίνης που διατίθεται σ’ αυτές τις χώρες, είναι σημαντικό ο κινητήρας να λειτουργεί με χαμηλή συμπίεση, ώστε να αντέξει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σ’ αυτές τις συνθήκες. Θυμίζω πως στα βουνά του Τατζικιστάν η μόνη βενζίνη που έβρισκα ήταν 73 οκτανίων, ενώ στα υπόλοιπα μέρη δεν ήταν και πολύ καλύτερα!
Φυσικά, αυτό που ζητώ από τη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιώ για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι η αξιοπιστία και όχι οι επιδόσεις. Δεν τρέχω σε αγώνες. Κάνω ένα τεράστιο ταξίδι κατά το οποίο δοκιμάζεται η αντοχή της μοτοσυκλέτας. Εστιάζοντας πάντα στην εκτός δρόμου οδήγηση, χρειάζομαι ένα ελαφρύ enduro.
Δοκίμασα, λοιπόν, διάφορες μοτοσυκλέτες: Honda Dominator 250, Yamaha Serow 225, Beta Alp 4.0, Honda XR 400, μέχρι και το καινούριο Honda CRF 250X. Μαντέψτε πού κατέληξα…
Σας θυμίζει κάτι; Μα φυσικά! Είναι ένα Honda XR 250 S, ολόιδιο με αυτό που είχα και στο προηγούμενο ταξίδι μου! Μόνο που αυτό έχει μια σημαντική διαφορά…
Κοιτάξτε λίγο καλύτερα… Έχει και μανιβέλα εκτός από τη μίζα! Είναι, λοιπόν, το ιδανικό όχημα για ‘μένα! Όσο κι αν έψαξα, καμιά άλλη μοτοσυκλέτα δεν πληροί τις προϋποθέσεις που απαιτώ.
Στο παρακάτω video μπορείτε να παρακολουθήσετε πώς ανακατασκευάσαμε τις μοτοσυκλέτες μας!
Μπαομπάμπης (η μοτοσυκλέτα του Ηλία)
Λέων-είδα (η μοτοσυκλέτα της Χριστίνας)